Wat een drama

Over dit Twaalf Stappen forum en De Twaalf Stappen in het algemeen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sunflower77
Berichten: 2
Lid geworden op: do feb 19, 2015 6:22 pm

Wat een drama

#1 Bericht door Sunflower77 » zo apr 05, 2015 8:52 pm

Tien jaar samen geweest met een alcoholist, in 2009 getrouwd. Hij is in 2009 ook gestopt met drinken. Ik ben een typische Norwood vrouw, mijn vader was alcoholist en is 6 jaar geleden overleden. Ik dacht dat mijn man voor mij had gekozen terwijl mijn vader dat niet had gedaan. Ik voelde me hierdoor goed, ik hield zoveel van mijn man!

Totdat hij me vorig jaar verliet en meteen met een ander ging samenwonen. Wat een schok! Die had ik niet zien aankomen. Moeilijkheidsgraad is onze twee bedrijven en in gemeenschap van goederen getrouwd. Ik stelde me professioneel op, doorwerken! terwijl zijn nieuwe vriendinnetje ook in onze bedrijven werkte. Het was zwaar. Hij zei niks met haar te hebben.

Hij kwetste me, steeds met haar. Op haar Facebook, ik heb het mooiste cadeau ooit gekregen, en hij dan nee die heeft ze gekregen voor het werk dat ze heeft gedaan. Ik heb de beste tijd van mijn leven.....met mijn man. Ze gingen samen op reis, ze gingen samen heel veel op reis. Door de pijn ben ik steeds meer afstand gaan nemen.

In december vertelde hij me dat hij bij me terug wilde komen, dat het heel slecht met hem ging geestelijk/lichamelijk. Ik met mijn grote hart ging voor de bijl, wilde hem een kans geven. Als hij maar weer thuis komt wonen, dan heb ik beter contact en kan ik het sturen.

Zijn goede voornemen van het nieuwe jaar was: ik. Hij zou me nooit meer kwetsen.....

Hij kon niet kiezen.....bij mij kwam pas begin februari de grens......ik wil scheiden. Communicatie was slecht geworden, hij dronk weer....

Pijn in mijn hart, gewoon weer van voren af. En alsof het niet erger kon, kreeg ik post.......of ik in 1 dag 35.000 euro wil betalen. Hij werkte bij een van de bedrijven onder mijn naam....de schulden kwamen boven water, zit nu op zo'n 100.000!!!! Ben mijn huis kwijt, mijn man, mijn bedrijven, mijn leven allemaal kwijt.

Hij heeft het steeds verzwegen, ik heb een advocaat genomen. Contact over de zaken om op te lossen is er niet geweest. Irrelevante zaken doet hij zijn best voor, verder neemt hij geen verantwoordelijkheid. Bizar en zo pijnlijk, alsof mijn partner kwijt raken niet genoeg pijn doet.

Ik ben er nog niet mee bezig want er moet eerst nog heel veel worden geregeld, maar ik moet er wat mee doen. Ik zou hem zo weer terug genomen hebben, ik zou hem nooit verlaten hebben. Ik had liefde genoeg voor ons beiden. Dit mag NOOIT meer gebeuren. Ik denk er serieus over na nooit meer een relatie aan te gaan, uit angst dat ik zo'n softie ben die weer voor de bijl gaat voor een alcoholist of andere verslaafde.

Ik weet nog niet hoe ik er voor sta, hoe groot de schuld totaal is en of ik failliet ben. Ik kan alleen maar hopen op een snelle afhandeling en een nieuwe start.

:cry:

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Wat een drama

#2 Bericht door Anna » di apr 14, 2015 12:26 pm

Wat heftig Sunflower (ik zie je bericht nu pas). Ik wil je veel sterkte wensen.
Sunflower77 schreef:Ik denk er serieus over na nooit meer een relatie aan te gaan, uit angst dat ik zo'n softie ben die weer voor de bijl gaat voor een alcoholist of andere verslaafde.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar er is hoop voor ons 'Norwood-vrouwen'. Hoop op genezing en een gezond leven met een gezonde partner. Volg het Norwood-programma (hoofdstuk 10 in 'Als hij maar gelukkig is') en je leven zal veranderen. Bij mij werd dat het keerpunt in mijn leven.
Hou moed!
Groeten, Anna

Plaats reactie