Voorstellen

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marthe
Berichten: 3
Lid geworden op: wo nov 14, 2012 12:13 pm

Voorstellen

#1 Bericht door Marthe » ma feb 11, 2013 1:40 pm

Al een hele tijd lees ik zo nu en dan rond op het forum, als ik het weer eens te kwaad heb met de 'foute man' in mijn leven van wie ik maar niet kan loskomen en die mij als geen ander verdrietig kan maken en mijn zelfvertrouwen kan aantasten. Ik krabbel altijd wel weer op, ben een aantal jaren geleden in therapie gegaan, en de therapeute in kwestie raadde mij (onder andere) het boek van Robin Norwood 'Als hij maar gelukkig is' aan. Ik kende dat boek wel van vroeger, had het ooit eens vluchtig doorgebladerd, maar vond het indertijd niet zo van toepassing. Daar denk ik inmiddels anders over. Ik ga nog steeds om met mijn 'foute man', maar ik zie in wat voor een moedeloos makende, zich steeds herhalende patronen zich in dit contact aftekenen. Ik heb op dit moment ruzie met hem, en daardoor heerst er 'mediastilte'. Dat wil zeggen, er is spaarzaam sms-contact, maar we hebben onze ruzie nog niet uitgepraat.
Het lijkt mij goed als ik intussen via dit forum werk aan mijn problematiek, want ik zie dat mijn eigen reakties en gedragingen een belangrijke rol spelen in het ontstaan van vervelende situaties, die ik moeilijk kan hanteren.
Eén en ander grijpt me behoorlijk aan, en maakt weer een heleboel los, dus ik moet van tijd tot tijd weer even stoppen met lezen. :?

Plaats reactie