Weer terug bij stap 1.........

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lisa
Berichten: 1
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 12:19 pm

Weer terug bij stap 1.........

#1 Bericht door Lisa » ma apr 20, 2009 1:27 pm

Hallo,

Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum, en het doet me aan de ene kant pijn dat ik voor mijn gevoel wéér bij stap 1 ben. Ik ben op zoek naar een gezonde emotionele levensstijl en ben daar al een tijdje mee bezig. Ik krijg wel steeds meer duidelijkheid over wat er 'aan de hand is', maar ik had me voorgenomen om in deze relatie geen moeilijkheden te veroorzaken. En toch is het gebeurd. Bekende symptomen komen voorbij en ik herken ze duidelijk, maar altijd achteraf, wanneer de pijn zijn werking al heeft gehad op mij, in mij en mijn partner....
Ik heb besloten om hulp te vragen van een professioneel iemand, want het lijkt alsof het me alleen niet lukt. Ik ga vandaag weer voor het eerst op gesprek om te kijken waar een psycholoog mij bij kan helpen. Dus voor mijn gevoel weer terug bij stap 1. En ik zie er vreselijk tegenop mijn verhaal wéér te moeten doen, mijn verleden weer op te moeten rakelen! Maar misschien valt het mee, misschien kan ik me bij een groep aansluiten en delen met anderen.
Ik ben anderhalf jaar geleden verhuisd naar Spanje, en woon samen met mijn vriend. Maar ik heb het enorm moeilijk gevonden mijn plek te vinden hier en heb geen vrienden verder. Ik heb het idee dat niemand me begrijpt en zullen denken dat ik 'gek' ben. Ik leg nog wel eens uitgebreid uit hoe en met welke mensen ik nu leef. Ik ben nu gewoon toe aan een verandering, en wel NU, want ik wil geen pijn meer veroorzaken, niet voor mezelf, niet voor mijn partner.

Zijn er meer mensen die bij stap 1 zijn?
Of is er iemand die me alsjeblieft wil vertellen hoe het is om een of meerdere stappen verder te zijn? Dat zal me motiveren om door te gaan en te vechten voor een rustig, gebalanceerd leven, waar ik zo naar verlang van binnen..

Alle leifs, Lisa.

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#2 Bericht door Anna » vr apr 24, 2009 3:23 pm

Hallo Lisa,
Welkom. Ik had je bericht nog niet eerder opgemerkt. Ik denk dat stap 1 een stap is die je iedere keer opnieuw moet doen. Want wij hebben gauw de neiging om te denken dat we het wel weten en genezen zijn. We moeten onszelf er iedere keer weer aan herinneren en erkennen: ik ben relatieverslaafd. En je realiseren wat dat inhoudt. Wat het inhoudt om te kampen met een verslaving. Dat zul je steeds weer tegenkomen. Soms ook op momenten dat je het niet meer verwacht. En dat is helemaal niet leuk. Maar wel heel leerzaam. Dat is hoe we kunnen groeien.
Groeten, en veel succes en sterkte met je proces.
Anna

PS. Heb je wel het boek van Robin Norwood al gelezen? Dat kon ik uit je bericht niet goed opmaken.

yvonne
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 6:36 pm

#3 Bericht door yvonne » wo mar 30, 2011 7:46 pm

anna als ik dit zo lees denk ik weer zoalszo vaak het is en blijft een handicap,echt genezen kan die wond niet , helaas

Plaats reactie