eenzaam

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rayu
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 2:32 pm

eenzaam

#1 Bericht door Rayu » di okt 06, 2009 3:07 pm

Hallo iedereen van het norwoodforum,

Weer alleen, voor de zoveelste keer. Ben nu 45jaar en ik dacht dat deze keer goed was. Maar ik viel (toen wist ik het niet ) voor zijn potentieel, voor wat hij zou kunnen zijn als hij maar genoeg liefde van mij zou ontvangen. IK viel niet voor wat hij was en wat hij nu is.
Dat is natuurlijk ook oneerlijk naar hem toe. Maar om een relatie te beginnen heb je twee nodig en hij vond in mij een fontein van onuitputtelijke liefde dat dacht hij tenminste ook oneerlijk naar mij toe.
Een jaar geleden kwam in aanraking met de term relatieverslaving. Aanvankelijk zocht ik hulp voor mijn soms excessief alcoholgebruik.
Het lukte mijn om het alcoholgbruik in toom te houden en zelfs helemaal te stoppen. Maar wat het ondragelijk maakte was om mijn vriend vaak dronken te zien. Ik vroeg hem om rekening met me te houden maar daar heeft hij genegeerd. Niet drinken was mijn zaak, zei hij. Ik moest hem niet naar mijn hand zetten anders was hij weg, daar dreigde hij vaak mee. Eerst smeekte ik hem om niet weg te gaan.
Mettertijd zei ik hem dat hij dat vooral moest doen. Vaak ging hij maar kwam terug.
Nu kan ik niet meer met hem zijn als ik gezond wil zijn. Gezond van geest en lichaam. Ik hou nog van hem maar wil meer van mezelf houden en ik ga de eenzaamheid aan dat is waar ik het meest bang voor ben.

Ik ben vorige week naar een norwoodgroep geweest. Dat heeft me goed gedaan.

Ik heb een droom dat ik gelukkig ben en dat ik mijn potentieel volledig zal leven.

Rayu

Plaats reactie