Relatie

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
bloem50
Berichten: 3
Lid geworden op: za mar 12, 2011 1:21 pm

Relatie

#1 Bericht door bloem50 » za mar 12, 2011 1:30 pm

Na 5 jaar tobben in mijn huidige relatie, ben ik per toeval op de site terecht gekomen.
Ik heb het boek gelezen wat heel herkenbaar was.
Momenteel zit ik er midden in, het niet kunnen los laten van hem.
huis in de verkoop, weer samen wonen, weer proberen! Weer dezelfde dingen terug zien.
Hij zijn eigen leven leven en ik alleen in bed liggen op mijn vrije dag omdat ik het zelf niet meer trek.
Zijn leven gaat gewoon door, hoe harder hij schreeuwd dat hij van me houdt, hoe meer ik hem wantrouw. want hoevaak heb ik wel niet smsjes gelezen, wilde hij het opnieuw proberen en stond zijn auto bij iemand anders voor de deur! ?Er is een periode geweest dat hij koos voor iemand anders en ik mezelf weer aardig op de been had. Toen kwam hij huilend terug. Zonder pardon weer terug genomen. Ik zie nu pas in hoe ongezond dit is maar het lukt me niet om hem de deur te wijzen.
Mensen om me heen begrijpen het niet, kom op! los laten en door gaan met je leven. Ik loop bij maatschappelijk werk.. deze geeft me de ruimte om te vertellen maar eigenlijk niet veel meer dat dan.
Het voelt alsof ik gevangen ben, me totaal zelf ben kwijt geraakt. Het gevoel dat alles langs je heen gaat en je het dagelijkse leven niet meer echt mee maakt.
in afwachting wat hij smst/belt of doet.
Ook al zie ik in dat ik er aan kapot gaat, nog steeds ben ik de persoon waar hij op terug kan vallen.

Bloem
Berichten: 230
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 3:38 pm
Locatie: Noord-Brabant

Re: Relatie

#2 Bericht door Bloem » zo mar 13, 2011 9:20 am

Lieve Bloem50,

Even een heel korte reaktie. Deze quote viel me erg op en maakt misschien wel iets voor je duidelijk als je wat je daar schrijft zo op zich bekijkt:
bloem50 schreef:Ook al zie ik in dat ik er aan kapot gaat, nog steeds ben ik de persoon waar hij op terug kan vallen.
Om wie gaat het in de eerste plaats in jouw leven?

Ik wens je het aller, aller beste voor jou,

Bloem

Bloem
Berichten: 230
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 3:38 pm
Locatie: Noord-Brabant

#3 Bericht door Bloem » zo mar 13, 2011 9:30 am

Hoi Bloem50,

Volgens mij heb ik iets te snel gepost. Ik heb volgens mij wat je schreef anders gelezen en zie/denk b.n.i. dat je dat inzicht zelf juist geeft.

Ik hoop sowieso dat het je (met hulp) gaat lukken om heel goed voor jezelf te zijn.
Ben je van plan om een Norwoodgroep te zoeken bijvoorbeeld?

liefs, Bloem

Francine
Berichten: 32
Lid geworden op: do feb 17, 2011 10:10 am
Locatie: West Friesland

#4 Bericht door Francine » di mar 15, 2011 2:38 pm

Bloem50,

Kippenvel.

Alles, maar dan ook alles wat je vertelt is identiek aan mijn verhaal.
Ik kan het haast niet geloven.

Ik kan hem nu pas een beetje loslaten omdat ik iemand tegen ben gekomen die helemaal voor mij gaat, die me smorgens streelt als ik wakker word en niet eerst zijn telefoon gaat checken op berichtjes van andere vrouwen. Dus het kan wel!

Maar ik kan mezelf niet aan die andere man geven, niet helemaal, nog niet. Omdat ik toch af en toe nog stiekem hoop dat HIJ verandert en het nog goed gaat komen. Ook omdat hij "het meeste van mij houdt", zo houdt hij mij aan het lijntje en ben ik 'recyclebaar' zoals een vriendin van me het noemde. Net als jij. Ook ik heb hem zonder aarzelen weer terug genomen nadat de andere vrouw 'het toch niet was'.

Wat mij enorm geholpen heeft is afstand nemen. Geen sms, geen telefoon, en vooral niet zien. Gisteren heb ik hem zelfs uit mijn telefoon verwijderd. Ook al doet dat enorm veel pijn, de pijn die ik had toen ik bij hem was of nog steeds als ik hem zie, is veel en veel erger. Dat houd ik mezelf voor ogen en het helpt.
Zo kan ik, al is het maar een beetje, loslaten.

Dit is een draaikolk van emoties die je hele doen en laten kunnen beheersen.

Sterkte en warme knuffel voor jou.

Francine

bloem50
Berichten: 3
Lid geworden op: za mar 12, 2011 1:21 pm

#5 Bericht door bloem50 » di mar 15, 2011 7:19 pm

Hallo,

Ik had even niet gekeken of ik berichten had. Maar gelukkig wel!
Maar ik heb me ingeschreven op een therapie voor grenzen aangeven, speciaal voor mensen die moeite hebben met relatie's en de daarbij behorende problemen.
Ook heb ik zondag de lijnen met hem verbroken! Hij smste vandaag over zaken voor het huis.
Net of er niks is, beetje lollig smsje zelfs. Doet me pijn om te zien dat hij lekker grappig kan doen, terwijl ik in mijn hoofd het niet met rust kan laten en ik er steeds aan moet denken!!
en zo gaan we maar weer door.. ik hoop dat ik snel weer rust vind en ik ook eindelijik eens door kan gaan!

bloem50
Berichten: 3
Lid geworden op: za mar 12, 2011 1:21 pm

#6 Bericht door bloem50 » di mar 15, 2011 7:19 pm

Hallo,

Ik had even niet gekeken of ik berichten had. Maar gelukkig wel!
Maar ik heb me ingeschreven op een therapie voor grenzen aangeven, speciaal voor mensen die moeite hebben met relatie's en de daarbij behorende problemen.
Ook heb ik zondag de lijnen met hem verbroken! Hij smste vandaag over zaken voor het huis.
Net of er niks is, beetje lollig smsje zelfs. Doet me pijn om te zien dat hij lekker grappig kan doen, terwijl ik in mijn hoofd het niet met rust kan laten en ik er steeds aan moet denken!!
en zo gaan we maar weer door.. ik hoop dat ik snel weer rust vind en ik ook eindelijik eens door kan gaan!

Plaats reactie