Bij het begin beginnen..

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Backwards
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 04, 2008 1:20 pm
Locatie: Amstelhoek

Bij het begin beginnen..

#1 Bericht door Backwards » do mei 19, 2011 9:08 pm

Hallo allemaal,

Gisteren meldde ik me maar weer eens aan; al zoveel ondernomen, maar het lijkt nooit genoeg :cry:

Ik ben inmiddels 34 en vraag me af wanneer het eens ophoudt; die eindeloze strijd -voornamelijk met mezelf-, eetproblemen, dwanggedachten, moeite mijn boosheid te controleren wanneer frustraties te hoog oplopen. En dan in een constante cirkel, waar ik maar niet uitkom. Ja, soms voor een paar weken. En dan gaat het weer mis. De spanning loopt op, tot het nergens meer heen kan, en dan begint het meestal met een eetbui. Daarna overgeven.

Om daarna weer 'opnieuw' te beginnen is moeilijk. Daar heb ik toch echt een 'magisch' moment voor nodig. Een moment dat iets betekent. Voor mij is dat over het algemeen een eerste dag van het jaar of de eerste dag van een maand. Dat zijn die dwanggedachten. Een andere dag is gewoon 'niet goed genoeg', daar haal ik niet de kracht uit om goed voor mezelf te zorgen. Mocht ik op de helft van een maand de mist ingaan, lukt het meestal pas de eerste dag van de volgende maand mezelf weer volledig te herpakken. Tot het moment dat het weer misgaat..

Ik heb dit al vanaf dat ik een jaar of 8 ben. Ik vind het een heuse gevangenis en heb vaak het gevoel dat mijn leven aan me voorbij gaat. Wat het eigenlijk ook doet! Toch lukt het me niet hiervan los te komen.

Het is begonnen toen ik een klein meisje was dat nog thuis woonde. Mijn ouders hadden een moeilijk huwelijk en er was vaak onrust in huis. Mijn moeder was meestal depressief en erg angstig, mijn vader vaak afwezig. Op emotioneel vlak ben ik behoorlijk wat tekort gekomen, al ben ik nooit misbruikt of geslagen. Ook ben ik erg gepest op school. Blijkbaar lijd ik nog steeds onder wat me in mijn jeugd allemaal is overkomen. Toch is de relatie met mijn ouders momenteel wel goed en heb ik ze vergeven..

Sinds bijna 3 jaar heb ik een relatie met mijn partner. We wonen samen en het is niet altijd makkelijk. Ik heb mijn pakkie, maar ook mijn vriend is erg beschadigd. We hebben veel ruzie en kunnen soms maar moeilijk met elkaar praten. Toch houden we veel van elkaar!

Ik heb me aangemeld omdat ik vind dat mijn leven vaak stuurloos lijkt. Ik voel me vaak onmachtig in mijn relatie, terwijl ik dat volgens mij niet hoef te zijn. Ik wil beter worden, waar ik me momenteel ziek voel..

L.
"Happiness is a way of travel, not a destination.."

Backwards
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 04, 2008 1:20 pm
Locatie: Amstelhoek

#2 Bericht door Backwards » wo mei 25, 2011 9:14 am

Vanavond is er een groep in Amsterdam, waar ik me weer bij wil aansluiten. Enige tijd geleden deed ik dit ook al, maar pakte ik niet door. Dat wil ik nu wel doen! Dit met het besef dat ik verslaafd ben en altijd zal blijven..

L.

:cry:
"Happiness is a way of travel, not a destination.."

Plaats reactie