pijnlijk bewust

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mari@n
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 4:14 pm
Locatie: brabant

pijnlijk bewust

#1 Bericht door mari@n » di jul 05, 2011 5:36 am

na een paar keer wel met mijn ex gesproken te hebben word ik me pijnlijk bewust wat relatieverslaving nou allemaal inhoud.
Aan de andere kant helpt het me nu ook mee om vol te houden
Ik heb mezelf even toegestaan wel contact met hem te hebben maar vooral daarbij ook op mezelf te letten en wat er gebeurd
dat was leerzaam en ik merkte hoe ik op bepaalde momenten bezig was eigenlijk hem te helpen met zichzelf en dingen maar met eigenlijk ook het verlangen dat hij daardoor zal veranderen
wat me pijn doet aan alles is het woord manipuleren maar helaas voelde ik wel hoe ik bezig was hem eigenlijk te maken tot wat hij niet is
ik besef nu ook meer dat het ook niet fair is naar hem
de strijd word me duidelijk, hoe ik ook bij de ouders knokte voor aandacht, liefde en begrip wat ik me ook bij hem zie doen
ik word me bewust dat ik daar dan eigenlijk voor bij iemand moet zijn die het wel in zich heeft en vanzelf geeft puur om wie ik ben
als ik terug in mijn verleden kijk deed ik dit bij alle relaties zo behalve 1 en dat raad je dan denk ik al, ik heb het uitgemaakt vond hem saai.
achteraf had dat de enige gezonde relatie kunnen zijn
er was geen strijd, er was .......rust

mart
Berichten: 474
Lid geworden op: vr feb 18, 2011 12:03 pm
Locatie: noorden vh land

#2 Bericht door mart » do jul 07, 2011 8:18 pm

Ja, ik word me ook pijnlijk bewust van een aantal dingen. B.v. altijd te moeten strijden... alsof pijn de verslaving is. En tja, ook bang voor saaie mannen... voor rust die daar ook kan zijn.
Zeer confronterend. Mijn kritische kant is dus echt niet enkel bedoeld om onderzoekend te zijn, op zoek naar fairness e.d. Nee, dit blijkt nu eigenlijk een zeer ondermijnend stemmetje.... van huis uit meegekregen? Ja... te weinig vertrouwen... ik kan wel huilen.

Ik krijg hier op de site natuurlijk flarden mee vanuit het boek. Nu maar eens snel naar de bieb. Ik ben vooral erg benieuwd naar het helingsproces.

mari@n
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 4:14 pm
Locatie: brabant

#3 Bericht door mari@n » vr jul 08, 2011 4:10 pm

moeilijk he mart?

jij hebt het boek nog niet dus?
daar kun je erg veel uit leren en tja ik las ook ergens de verslaving aan emotionele pijn en daar lijkt het ook op

ik heb weer contact met mijn ex
deze keer wel iets anders en we zijn opener als ooit naar elkaar
wat blijkt nu? dat hij dus jaren geleden ook het boek aangeraden kreeg maar hij vond het niks en flauwekul
pff wat moest ik me inhouden om niet te smeken of ie het weer wou lezen
ik let nu wel erg op mezelf en ben me zo meer bewust wat ik niet goed doe in de relatie
en probeer daar goed op te letten, zo valt me wel meer op dat ik tijd met hem doorbreng aan de foon terwijl ik dan nog veel moest doen
en dat probeer ik dus niet meer zo te doen
dus minder met hem bezig zijn en meer aan mijn eigen dingen denken
ik probeer ook mijn mond meer te houden als ik de neiging voel hem te gaan zeggen wat hij het beste kan doen, wat ik wel erg moeilijk vind merk ik
maar het lukt tot heden
ik ben alleen wel bang als hij er niks verder aan doet dat het niet zal gaan werken dus extra moeilijk om geen adviezen te geven
maar goed de toekomst zal het uitwijzen
wat ik zelf erg moeilijk vind is wat je nu zelf niet goed doet in de relatie
ja ik begrijp wel dat je manipuleert dan om hem iets te maken wat hij zo niet is dus iemand die liefde geeft enz
maar ik las bij mensen dat ze HEM emotioneel mishandelen en dat begrijp ik dus niet zo
hoop dat er mensen die dit wel begrijpen wat voor me uit de doeken kunnen doen
mischien dat ik het dan beter herken of zo
ik wil beter begrijpen wat ik niet goed doe

mart
Berichten: 474
Lid geworden op: vr feb 18, 2011 12:03 pm
Locatie: noorden vh land

#4 Bericht door mart » vr jul 08, 2011 7:10 pm

Heeft het te maken met het 'in elkaars angst treden'...?
Ik vind het ook heel erg moeilijk. Zit er met het vergrootglas bovenop.... maar zie.... iets over het hoofd?

Ik heb ook weer even minimaal contact en sta gelijk ook weer in
verwarring. Ben dr nog niet nee.

mari@n
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 4:14 pm
Locatie: brabant

hoi mart

#5 Bericht door mari@n » za jul 09, 2011 7:21 pm

dat met een vergrootglas bovenop zitten herken ik ja
ik ook met het boek nog erbij maar ik raak meer verward hoe meer ik lees helaas
teveel voorbeelden voor me denk ik :)
ik weet het ook niet, ik weet wel dat ik me niet nu het contact met mijn vriend ga ontzeggen dat hoefde ook niet las ik
ben alleen wel benieuwd of je er ooit wel samen uit kan komen heb daar maar 1 voorbeeld van gelezen helaas
ik ben wel van plan goed op mezelf te letten om daar wat van te leren
tot heden mag ik niet klagen gaat het best goed tussen ons maar er zit nu toch wel meer angst ook bij
je moet beide groeien zoals ik begrijp en andere kant ook hem zichzelf laten zijn pff moeilijk dus
geen adviezen enz en geen helpen en bij mezelf blijven valt niet helemaal mee maar het lukt tot heden aardig
ben vooral maar bezig nu met observeren, vooral van mezelf maar ook wat ik herken uit mijn jeugd dus de minste emotie er laten zijn gewoon
dat heeft al aardig wat huilbuien opgeleverd, maar je gaat wel meer inzien erdoor
zie daardoor ook dat mijn vriend dingen hetzelfde doet als mijn vader vroeger deed, das pijnlijk wel, maar ik laat het toe om die pijn te voelen
eerst ging ik dan wat doen, hield me in, slikte het weg etc

Plaats reactie