gevecht met mezelf

Wij hebben ingezien dat wij machteloos waren ten opzichte van onze relaties en dat ons leven onbestuurbaar was geworden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Living
Berichten: 29
Lid geworden op: do dec 22, 2011 7:39 pm

gevecht met mezelf

#1 Bericht door Living » do sep 20, 2012 6:32 pm

Vorige week ben ik voor het eerst naar een bijeenkomst van de norwood groep gegaan. Ik heb het heel hard nodig maar voel ook een weerzin om alweer aan mezelf te werken. Naar mijn gevoel werk ik nu al jaren aan herstel van mijn innerlijke gewondheid en er lijkt maar geen einde aan te komen.

Vandaag worstel ik met een heel hevig verslavingsgevoel dat ik heb naar een man in mijn leven. Twee weken geleden heb ik per mail al mijn pijn en frustratie kenbaar gemaakt en zoals altijd is dit genegeerd. Ik heb voor de zoveelste keer een punt achter deze verhouding gezet. Zijn antwoord was; 'prima'.

Nu vecht ik dus weer met de drang om maar bij hem te willen zijn ongeacht de totale vernedering die ik daarbij ervaar.
Het maakt me woedend dat ik deze drang heb omdat hij echt helemaal niks om mij of mijn hart geeft.

Mijn trots waarschuwt me elke dag; 'waag het niet om nog contact met hem op te nemen!'
Soms geeft het me rust dat ik hem niet zie maar zoals vandaag valt het leven me zo zwaar dat ik er als een echte junk alles voor zou geven om maar even in die illusie te mogen verblijven. Even samen op de bank een filmpje kijken en net doen alsof het liefde is.

Myosotis
Berichten: 785
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 1:01 am

#2 Bericht door Myosotis » vr sep 21, 2012 9:57 am

Herkenbaar! Sterkte en welkom hier.

Living
Berichten: 29
Lid geworden op: do dec 22, 2011 7:39 pm

#3 Bericht door Living » vr sep 21, 2012 2:49 pm

Hi Myosotis,

Bedankt voor je welkom en reactie!

Ik heb mezelf op deze site niet officieel voorgesteld. Ik ben hier zomaar binnen komen vallen. Waarschijnlijk omdat het onderwerp voor mij zo turbulent is dat ik niet echt een introductie kan verzinnen over mezelf en mijn situatie.
Ik ben blij met de herkenning hier en merk dat het helpt om woorden te geven aan het proces waar ik doorheen ga.

Gisteravond ben ik voor de tweede keer naar de SIA geweest, een 12 stappenprogramma voor incest overlevenden. Er komen heel veel emoties los bij het delen en het valt me best zwaar. Maar er gebeurt in ieder geval iets en mijn bewustzijn verandert. Dat is dan uiteindelijk toch een beloning voor de moeite en een verlichting na het eindeloos energie stoppen in iemand die emotioneel onbereikbaar is.

Plaats reactie