'22 dingen waarvan een vrouw met asperger wil dat haar partner ze weet' - Rudy Simone.

Heb je een boek gelezen waar je veel aan had, meld het hier en vertel waarom.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

'22 dingen waarvan een vrouw met asperger wil dat haar partner ze weet' - Rudy Simone.

#1 Bericht door Anna » vr mar 30, 2018 4:21 pm

In mijn studie wat autisme precies inhoudt ontdekte ik dat ik veel van die kenmerken ook bij mezelf herken. Kort geleden keek ik naar een aflevering van Dr. Deen op tv. In de uitzending gaat het onder andere over die jonge vrouwelijke dokter die een vorm van autisme blijkt te hebben. Haar partner (ook arts) kreeg een vermoeden hiervan en op een gegeven moment zie je hem een boek hierover lezen. Later leest zij dit boek zelf ook en herkent zichzelf hierin als vrouw met Asperger. Ik werd nieuwsgierig naar dit boek en heb het besteld. Op de voorkant was duidelijk een deel van de titel te lezen '22 dingen'. Het boek heet '22 dingen waarvan een vrouw met asperger wil dat haar partner ze weet'. Geschreven door Rudy Simone.

Ik ben het nu aan het lezen, ik ben nog steeds aan het onderzoeken wat ik van autisme/Asperger heb en wat niet. Ik heb veel herkenning, ook weer in dit boek, maar sommige dingen juist helemaal niet. Maar het werkt sowieso bevrijdend en helend om erover te lezen.

Een tijdje geleden las ik het boek van Merel Boogaard, "Anders kijken naar autisme - Comfortabel met een andere manier van zijn". Dat vond ik ook heel goed. Maar wat ik goed vind van dit '22 dingen' boek is dat de schrijfster (die zelf Asperger heeft) een heel liefdevolle partner heeft en in dit boek wordt ook beschreven hoe hij (de partner) met deze dingen van haar omgaat en wat hij daarover zegt. Dat is niet alleen interessant en leerzaam, maar het is ook fijn om te lezen dat iemand er zo liefdevol mee omgaat en je daar een voorstelling van te maken. Het is fijn en helend om die liefde te voelen. Want ik heb alleen maar negatieve oordelen geleerd over mijn 'raar' zijn als kind. Ik heb geleerd dat je die dingen beter kunt verbergen, 'anders willen de mensen je niet'. Dus voor mij is dit heel fijn en helend om te lezen. Echt een aanrader.
Anna

https://www.bol.com/nl/p/22-dingen-waar ... oductImage

Plaats reactie