Leven in je leven - Young & Klosko

Heb je een boek gelezen waar je veel aan had, meld het hier en vertel waarom.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
koor

Leven in je leven - Young & Klosko

#1 Bericht door koor » wo feb 23, 2005 9:06 pm

"Leven in je leven" van Jeffrey Young en Janet Klosko.

Boek waar verschillende valkuilen in beschreven staan (dialogen) met hun kenmerken bij jezelf en de partners die je daardoor verkiest en daarbij een beschrijving in een verandering van strategieen. Op advies van mijn hulpverlener heb ik dit boek gelezen en heb er toch de nodige valkuilen uit kunnen halen waar ik nu mee aan de slag ben. Met name de kenmerken en beschrijvingen zijn duidelijk en praktisch. Keep it basic.

holly
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 4:02 pm
Locatie: Amsterdam

geweldig boek voor zelfinzicht

#2 Bericht door holly » do jun 14, 2007 12:18 am

Dit boek heeft me enorm veel zelfinzicht gegeven over mijn vele valkuilen. Elders las ik over slachtofferschap en Norwoodvrouwen. Wel, volgens dit boek was ik ook narcist! Ik was verwend afhankelijk - ik dacht namelijk dat ik recht op een bepaalde man had. De vrijheid die ik mezelf gun, namelijk de vrijheid van het niet om willen gaan met iemand, gun ik nu ook de ander.

optimistje
Berichten: 146
Lid geworden op: vr jun 14, 2013 1:29 pm

'Leven in je leven' van young en klosko

#3 Bericht door optimistje » zo mar 16, 2014 6:12 pm

Je vult een vragenlijst in en komt zo te weten welke valkuilen je steeds in dezelfde destructieve patronen doen belanden.

Ik lees er telkens een deel uit en bespreek dit dan met mijn therapeute. Best heftig...

Zeer begrijpelijk geschreven!

sonfa
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 12, 2014 10:10 am
Locatie: Delft

#4 Bericht door sonfa » di aug 12, 2014 10:31 am

Hallo allemaal,

ook ik heb dit boek gelezen maar in 1e instantie niet voor mezelf. Ik zit al jaren in een "lastige" relatie en na jaren kwam ik er zelf achter dat mijn partner een nps (narcistische persoonlijkheidsstoornis) heeft. Dit is inmiddels bevestigd door zijn psycholoog en hij raadde mijn man aan dit boek te gaan lezen.
Ik las het uiteraard ook en zag meteen dat ik ook een aantal valkuilen heb. Confronterend, maar het is tijd om zelf ook onder ogen te komen wat ik kan veranderen...

groetjes, sonfa

Plaats reactie