Virginia Giuffre en Jeffrey Epstein

YouTube video's, de links en vertaling van de gesproken tekst.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Virginia Giuffre en Jeffrey Epstein

#1 Bericht door Anna » vr sep 17, 2021 3:22 pm

60 minutes Australia / Interviewster Tara Brown met o.a. Virginia Roberts Giuffre over Jeffrey Epstein (en Prins Andrew), 10-11-2019.

https://www.youtube.com/watch?v=VQOOxOl9l80&t=18s

In deze documentaire kun je goed zien hoe, net als bij Holly Austin Smith ('A survivor story', ook hier op dit forum gedeelte te zien), meisjes uit lagere sociale kringen met een laag eigenwaardegevoel, en die vaak al seksueel misbruikt zijn door iemand uit hun omgeving, makkelijk in de handen komen van mensenhandelaren die meisjes seksueel misbruiken.

Het verhaal van Virginia Roberts Giuffre.
Ze staan voor het verlaten huis van Jeffrey Epstein in New York, nu dood.
Virginia: Als kind had ik geen idee in wat voor wereld ik werd binnengebracht. Ik werd misbruikt door mensen die ik niet kan noemen hier. Er gaat veel leed schuil achter deze muren. Dit huis zou moeten worden afgebroken, platgebrand tot de grond. Een paar van mijn ergste herinneringen komen van deze plek.

Tara Brown: Jeffrey Epstein leidde een bevoorrecht leven. Zijn buitengewone rijkdom is over de hele wereld te zien. Hij had zijn eigen vloot van privé vliegtuigen, een privé eiland, ranches en huizen in New Mexico, New York en Parijs. Maar in zijn privé leven had hij een naargeestige seksuele eetlust voor jonge meisjes. Een obsessie die hij deelde met gelijkgestemde rijke en machtige (o.a. politieke) vrienden. Waaronder een lid van de Britse koninklijke familie. Degene die onder beschuldiging staat is de tweede zoon van de Britse koningin, prins Andrew.

Virginia, die nu in Australië woont, zegt dat ze werd verhandeld aan de hertog van York toen ze net 17 was. Prins Andrew ontkent iets verkeerds te hebben gedaan en enige kennis van Epsteins seks kring te hebben gehad. Virginia denkt dat hij gestraft moet worden voor wat hij heeft gedaan.
Virginia: Ja, ik vind dat hij naar de gevangenis moet. Maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.

Tara Brown: Als kind draaide Virginia's leven om paarden en in bomen klimmen. Ze was meer een tomboy dan een prinses. Toen ze 7 was werd ze herhaaldelijk seksueel misbruikt door een vriend van de familie. Toen ze 13 was was ze slachtoffer geworden van twee andere pedofielen.
Virginia: Mijn leven veranderde en het licht dat in mij was doofde.
Tara Brown: Toen ze 16 was kroop ze uit de duisternis toen ze een baan kreeg als kluisjesbediende in een exclusief resort in Florida. Maar wat ze niet kon weten was dat in 1999 haar verleden haar tot een perfecte prooi maakte voor Jeffrey Epstein en Ghislaine Maxwell, zijn partner en leverancier van jonge meisjes.
Virginia: Ze leek heel aardig. Ze zei: ik ken iemand die op zoek is naar een reizende masseuse. Als je wilt kan ik ervoor zorgen dat je een sollicitatiegesprek met hem krijgt. Als je in de smaak valt kunnen we zorgen dat je een opleiding krijgt en dan word je een echte masseuse. En dan kun je reizen en de wereld zien. Zoals zij erover praatte klonk het als een 'dream come true', een droom die waarheid werd. En dat was het niet.
5:15

Tara Brown: Het was een val. Hen vertrouwend vertelde Virginia hun over het seksueel misbruik in haar verleden. Dit was toen Ghislaine haar leerde hoe ze Jeffrey moest masseren, in zijn huis op Palm Beach Island.
Virginia: Dat was voor hen de sleutel tot de deur van hoe kwetsbaar ik werkelijk was.
Tara Brown: Hoe snel maakten ze daar misbruik van?
Virginia: Nou, laat ik het zo zeggen. We deden zijn rug, we deden de rug van Epstein, en toen hij zich omdraaide, toen werd mij verteld dat ik….. (diepe zucht) toen werd mij verteld dat ik me moest uitkleden en seks hebben met Jeffrey Epstein. En Ghislaine Maxwell deed zelf ook mee.
Tara Brown: Wil je even stoppen?
Virginia: Nee, het gaat wel.
Tara Brown: Dus je bent door hen beiden seksueel misbruikt. Bij je allereerste ontmoeting.
Virginia: Ja. Ik werd misbruikt door Ghislaine en Epstein.
6:32

Het verhaal van Courtney Wild (tussendoor; later gaat het interview met Virginia verder).
Courtney: Ik was 14, zat nog op de middelbare school, had hoge cijfers, nooit lager dan een 8, ik speelde trompet in het schoolorkest, was aanvoerder van de cheerleaders, en toen ik Jeffrey had ontmoet stopte ik met alles.

Tara Brown: Courtney Wild was pas 14 toen ze de 48 jarige Jeffrey Epstein ontmoette in 2001. Ze woonde op dat moment in dit woonwagenpark. Een van Palm Beaches armste gemeenschappen.
Tara Brown vraagt aan Courtney: Denk je dat Jeffrey Epstein zich richtte op dit soort plekken?
Courtney: Ja, zeker, hij richtte zich op kinderen zoals ik, die kwetsbaar waren tegenover hem en zijn geld. En wij hadden het gevoel dat hij ons hielp en redde. Terwijl we uiteindelijk gewoon een prooi waren.

Tara Brown: Slechts 12 kilometer daar vandaan lag een heel andere wereld te wachten op Courtney. Het luxe Palm Beach Island huis van Epstein. Ze werd hier gebracht door een ander 14 jarig meisje, om het geld te verdienen dat ze zo hard nodig hadden.
Tara Brown: Wat verwachtte je hier te vinden. Waarom ging je hier naartoe?
Courtney: Ik wist dat ik hier naartoe ging om een man een massage te geven en 100 dollar te verdienen. Dat wist ik wel. Er werd me nooit verteld dat ik door deze man misbruikt zou worden, of iets dergelijks.

Tara Brown: Eenmaal binnen kwam Courtney er heel snel achter dat de 'massage' een dekmantel was voor iets wat nog veel meer sinister was.
Courtney: We werden mee naar boven genomen, het was een rondgaande trap, die uitkwam op een gang die naar zijn slaapkamer leidde, waar een massagetafel was, en een badkamer, en hij vroeg ons om het ons comfortabel te maken en onze kleren uit te trekken tot onze beha en slipje.
Tara Brown: Werden jullie misbruikt tijdens die eerste sessie?
Courtney: We zouden hem een half uur masseren, en als hij klaar was dan zou hij zich omdraaien en de persoon die mij daar had gebracht vragen om naar beneden te gaan en daar te wachten en dat is wanneer het seksueel misbruik gebeurde. Ja.
Tara Brown: Je bevond je in een compleet vreemde, niet te bevatten situatie. Hoe reageerde je daarop?
Courtney: Ik herinner me alleen dat ik na afloop de trap afliep en ik voelde me zo vies, en alsof een deel van mij me was afgenomen, ik voelde me vies en het was als mijn 'dirty little secret' (mijn smerige geheimpje).

Tara Brown: Jeffrey Epstein was een meester manipulator. Hij lokte meisjes die met armoede worstelden met geld en beloften op een beter leven en hun dromen waar te maken. Tegen de tijd dat het seksueel misbruik begon, hadden velen van hen al te veel van zichzelf geïnvesteerd in zijn beloften om er mee te kunnen stoppen.
9:34

Tara Brown vraagt aan Virginia: Ik moet je dit vragen: waarom ging je terug?
Virginia: Als volwassene weet ik nu dat het goed is om weg te gaan, maar als kind, door alles wat ik al had meegemaakt, dacht ik: dit is hoe het leven is.

Tara Brown: Epsteins behoefte aan seks was onverzadigbaar. Hij eiste minstens 3 meisjes per dag om hem te masseren en waarbij ze dan seksueel werden misbruikt. In een soort pervers piramidespel betaalde hij zijn slachtoffers extra geld om meer meisjes voor hem te vinden. Hoe jonger hoe beter.

Courtney: Je kon zien dat zijn verslaving met drugs en alcohol vooral in jonge meisjes was. En als ik hem geen meisje kon brengen, als hij zijn obsessie niet kon stillen werd hij zo kwaad.
Tara: Hoeveel meisjes denk je dat je naar Jeffrey Epstein hebt gebracht?
Courtney: Ik denk op z'n minst 50. Ergens tussen de 50 en 70.
Tara: En hoe oud waren die?
Net zo oud als ik, 14, 15, 16. Ik heb heel veel schuldgevoelens en schaamte dat ik dat heb gedaan. Alleen al het idee dat ik dat effect heb gehad op iemand anders. Dat is een afschuwelijk gevoel.
11:02

Het vervolg volgt.

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Virginia Giuffre en Jeffrey Epstein

#2 Bericht door Anna » zo sep 19, 2021 1:02 am

Vervolg van de documentaire van 60 minutes Tara Brown met Virginia Roberts Giuffre over Jeffrey Epstein (en Prins Andrew) 10-11-2019.

https://www.youtube.com/watch?v=VQOOxOl9l80&t=18s


11:03
In dit gedeelte hoor je verhoren van jonge meisjes over Jeffrey Epstein, meisjes die door hem zijn misbruikt.

12:28
Tara Brown: Jeffrey Epstein was een 'man made of money', goed voor een miljard dollar. En met vrienden op hoge posities (Clinton, Trump), ook buitengewoon invloedrijk. Hij was een seks handelaar, een seksueel misbruiker, en hij was vrijwel onaantastbaar.

12:53
Tara Brown: Een van zijn jonge slachtoffers, Virginia Roberts Giuffre, ervoer zelf en was heel vaak getuige van de verdorvenheid.

Virginia: Het is New York, het is Palm Beach, Californië, Parijs, Londen, waar Epstein ook maar naartoe ging, daar had hij constant meisjes nodig. In iedere staat en plaats waar hij naartoe ging stonden al mensen in de rij die daarvoor zorgden.

Tara Brown: Naar verluidt was Jean-Luc Brunel onderdeel van de zieke Epstein-machine, een modellen agent in Parijs met toegang tot mooie jonge meisjes. Meisjes die hij graag aan Epstein leverde.

Virginia: Meisjes van allerlei verschillende leeftijden, ook meisjes van 12 jaar.
Tara: Je twijfelt er niet aan dat hij seks had met een meisje van 12?
Virginia: Hij vertelde mij zelf dat hij seks had met 3 meisjes van 12. Geleverd door Jean-Luc Brunel. En Jeffrey lachte erom. Hij lachte! Hij dacht dat het grappig was!
13:53

Tara Brown: Dit is niet alleen een verhaal over verschrikkelijk seksueel misbruik, maar ook over verschrikkelijk machtsmisbruik, waarin de enorme rijkdom en invloed van Jeffrey Epstein het laatste woord bleek te hebben. En waarin gerechtigheid niet alleen werd genegeerd, maar opzettelijk werd ontkend, door die mensen die hem hadden moeten stoppen.

Stukje met David Boies, New Yorks vooraanstaande advocaat die 9 slachtoffers vertegenwoordigt.
(...)
14:57

15:14
Tara Brown: In de 9 maanden nadat Virginia Epstein en Ghislaine Maxwell ontmoette werd ze over de halve wereld gevlogen om seks te hebben met Epsteins rijke relaties. Een klein meisje in een zee van mannen.
Virginia: Ik was een klein meisje, gevangen in een wereld waarin grote mensen gewend waren te doen wat ze wilden. Ik voelde me verloren.
(Er is een foto te zien waarop je haar ziet temidden van allemaal mannen, op zo'n feest.)
Tara: En werd je verhandeld die avond?
Virginia: Ja, ik werd verhandeld die avond.

Tara Brown: Zo begon Virginia's nieuwe leven. Waarin ze beschikbaar moest zijn voor Epstein, maar ook voor iedere vriend die hij koos.
Virginia: Ik werd verhandeld aan andere miljardairs, aan politici, professoren, zelfs royalty's. Het was de elite van de wereld. De mensen die de wereld runnen, die de meeste macht hebben.
Tara: Waarom denk je dat Epstein jou dat aandeed?
Virginia: Hij gebruikte mij als een chantagemiddel. Deze mensen waren hem gunsten verschuldigd. Hij wilde altijd iets hebben om mensen mee te kunnen chanteren, voor het geval hij dat nodig had.

16:28
Tara Brown: Virginia heeft de namen van de mannen aan wie ze is verhandeld genoemd in documenten die bij de rechtbanken zijn ingediend. De naam die voor de grootste ophef heeft gezorgd is prins Andrew. Hij is vastgelegd op deze nu beruchte foto, genomen in 2001.
(Je ziet de foto waarop prins Andrew is te zien met Virginia, waar hij een arm om haar middel heeft.) Tara geeft de foto aan Virginia en zegt: Prins Andrew ontkent alles en hij zegt dat deze foto niet echt is, dat hij daar nooit is geweest en dat dat niet zijn arm is en dat dat niet zijn vingers zijn.
Virginia: Dat zijn zijn vingers en dit is Andrew. Deze foto is geverifieerd als origineel. En die is toen gegeven aan de FBI. En die hebben nooit verklaard dat de foto niet echt is. En ik weet dat hij echt is. En hij moet stoppen met al zijn flauwe excuses. Wij zijn het zat om die te horen.
Virginia houdt de foto nog eens op en zegt: Dit is een echte foto.
Tara: En dit was de eerste keer dat je hem ontmoette.
Virginia: Dit was de allereerste keer dat ik hem ontmoette. En dit is vlak voordat ik werd misbruikt door hem.
17:21

Tara Brown: Jeffrey Epstein en Ghislaine Maxwell namen de 17 jaar oude Virginia mee naar Londen om te feesten met prins Andrew.
Virginia: We gingen daar naar Club Tramp en hij danste met mij, hij zweette heel erg en hij rook heel vreemd, en toen gingen we naar de auto en in de auto zei hij dat ik.... dat ik wat ik met hem had gedaan met prins Andrew moest doen. En toen begreep ik wat er ging gebeuren.
Tara: Hoe vaak ben je aan hem verhandeld?
Virginia: Drie keer.

Tara Brown: Terwijl prins Andrew de beschuldigingen ontkent, houdt Virginia vol dat ze de waarheid vertelt. Na de ontmoeting in Londen heeft ze nog een keer seks met hem gehad in Epsteins huis in New York, waar ze werd gezien in zijn gezelschap door deze getuige Johanna Sjoberg, een ander slachtoffer. Sjoberg beweert dat prins Andrew haar borsten betastte. De laatste keer dat ze werd verhandeld aan prins Andrew was hier, op het privé eiland in de Caraïben.
Tara vraagt aan Virginia: Was je alleen met hem die keer?
Virginia: Nee, er waren een aantal jongere meisjes bij ons.
Tara: Hoeveel jonge meisjes waren er die dag of nacht?
Virginia: Ik denk acht.
Tara: Had je gesprekken met prins Andrew tijdens deze ontmoetingen?
Virginia: Niet echt. Je wordt niet eens erkend als een levend wezen. Of als belangrijk. Of dat er zorg of aandacht voor je is. Niets van dat soort menselijke emoties waren er richting mij als ik werd verhandeld aan prins Andrew.
Tara: Hoe zit het met jouw emoties, toen je begreep na de eerste keer, dat het ging gebeuren voor de tweede keer, en daarna een derde keer? Wat was jouw reactie hierop?
Virginia: Walging. Ik walgde ervan. Er is niet een keer geweest van alle keren dat ik ben verhandeld dat ik dacht: o, die is wel oké. Nee. Ik walgde ervan dat er zoveel mensen betrokken zijn bij deze goed georganiseerde sekshandel operaties.
19:46

Hier volgt een stukje met advocaat David Boies.
Tara: Prins Andrew ontkent de beschuldigingen van Virginia.
David Boies: Prins Andrew zegt dat hij niet wist van de sekshandel, maar hij bracht dagen door in dat huis van Epstein in New York, waar de sekshandel welig tierde. Je kon daar geen tijd doorbrengen en niet weten wat daar gaande was.
Tara: Advocaat David Boies heeft prins Andrew geschreven en gevraagd om zijn kant van het verhaal, maar heeft geen reactie gekregen. Maar of het nou vrijwillig is of gedwongen, David Boies is er zeker van dat prins Andrew zich zal moeten verantwoorden voor zijn vriendschap met Epstein.
David Boies: Er komt een moment dat hij de situatie onder ogen moet zien. Hij zal moeten getuigen. Hij kan zich niet altijd blijven verbergen.
Tara: Ben je daar zeker van? (zegt ze lachend) Ik bedoel, hij is een man met veel macht, van een heel machtige familie, en de autoriteiten in de UK lijken totaal niet geïnteresseerd te zijn om hem te vervolgen.
David Boies: Nee, en als hij daar wil blijven zitten, gevangen in een paleis en niet buiten de UK kunnen reizen, misschien kan hij dan aan een afrekening ontsnappen. Hij kan niet naar de VS reizen zonder bereid te zijn om te getuigen.
Tara: Is dat de situatie nu, dat hij niet naar de VS kan reizen zonder te…
David: O hij kan wel naar de VS komen, maar als hij naar de VS komt zou hij een dagvaarding kunnen krijgen.
Tara: 'Zou kunnen', maar zal dat ook gebeuren?
David: Ik denk dat dat vrij waarschijnlijk is. Op z'n minst is hij een getuige. Ook als er niemand is die hem direct aanklaagt, hij is op z'n minst is hij een belangrijke getuige. Dus ik denk dat als hij nu naar de VS zou komen dat hij zeer waarschijnlijk een proces zal krijgen.
21:41

22:12
Tara Brown: Jeffrey Epstein had 15 jaar geleden al gestopt kunnen worden. Zijn duistere 'massage' praktijken, mogelijk gemaakt door manipulatie en intimidatie, werden ontdekt toen een 14-jarig meisje het eindelijk aan haar ouders vertelde.

De stem van een meisje (getuigenis): Ik wist niet wat ik moest doen, ik was bang dat hij mijn familie kwaad zou doen. Hij dreigde dat er slechte dingen zouden gebeuren als ik het aan iemand zou vertellen.
Tara Brown: Door dit alleen had Jeffrey Epstein een levenslange gevangenisstraf kunnen, en moeten, krijgen. Maar niemand hield rekening met de reikwijdte van zijn invloed.

Tara Brown: Palm Beach advocaat Spencer Kuvin was geschokt door wat de politie had gevonden in Epsteins huis in 2005. Het was niet slechts één meisje, ze hadden uiteindelijk getuigenissen van 40 slachtoffers, van de gemiddelde leeftijd tussen 13 en 16 jaar.
Spencer Kuvin: We hadden een enorme hoeveelheid bewijsmateriaal verzameld. We wisten alles.
Tara: Allemaal boeken waarin de afspraken werden genoteerd, duidelijk transacties met jonge meisjes. Als voorbeeld een bericht van Jean-Luc Brunel genoteerd in het boek: "Hij heeft een lerares voor jou om je Russisch te leren spreken, ze is 2x8 jaar oud, niet blond, de lessen zijn gratis en je kunt je eerste van vandaag hebben als je belt". En vlucht-logboeken waarin je kunt zien dat meisjes werden vervoerd in Jeffrey's privé vliegtuig, ook wel de' Lolita Express' genoemd. Hoe overtuigend de zaak ook was, Epstein vocht terug, waarbij hij intimidatie als zijn belangrijkste wapen gebruikte.
Spencer Kuvin: We hadden een aantal mensen die daar echt vuil aan het opgraven waren, niet alleen van de slachtoffers maar ook van de advocaten, de politie, alle mensen die betrokken waren.
Tara: Heb je wel eens eerder zoiets meegemaakt? Onderzoekers die de onderzoekers moeten onderzoeken?
Spencer Kuvin: Iedereen. Ja.
Tara: Werkte het? Lukte het hem mensen het zwijgen op te leggen?
Spencer Kuvin: Ja. Absoluut. Verdrietig genoeg wel. Dit is een man die nu dood is en de mensen zijn nog steeds bang om hun mond open te doen.
22:37

Tara Brown: Maar uiteindelijk was er te veel bewijs voor de autoriteiten om te negeren. Ze moesten wel iets doen. Maar Epstein met een leger aan advocaten onderhandelde voor een tik op de vingers en een klap in het gezicht van de slachtoffers. In plaats van zijn seksueel misbruik van kinderen toe te geven ging hij akkoord met een veel lagere aanklacht voor het gebruiken van een minderjarige prostituee, en werd in 2008 veroordeeld tot slecht 18 maanden in een gevangenis in Florida.
Spender Kuvin: De slachtoffers werden nu prostituees genoemd. Dit waren meisjes zonder enige ervaring of verleden met prostitutie. Dit is….bij gebrek aan een beter woord, dit is walgelijk.
Tara: Hij is een pedofiel en beschuldigt zijn slachtoffers van prostitutie. Hij draait de rollen om!
Spender Kuvin: Absoluut!
25:27

In de tijd dat hij zijn straf uitzat mocht hij eerst 6, en later 7 dagen per week 12 uur per dag uit de gevangenis om te werken in zijn kantoor, waar hij naartoe werd gebracht door zijn chauffeur. En waar hij werd vergezeld door twee meisjes die hij had laten overvliegen uit New York. In de gevangenis werd hij beschermd door zijn eigen privé body guards.

Hier volgt een heel stuk over de rechtszaak en hoe Epstein weg kwam met alles, waarschijnlijk geholpen door allerlei mensen op hoge posities. En rechtszaken die slachtoffer Courtney Wild voerde en won.

Het vervolg hiervan volgt.

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Virginia Giuffre en Jeffrey Epstein

#3 Bericht door Anna » zo sep 19, 2021 3:47 pm

Vervolg van de documentaire van 60 minutes Tara Brown met Virginia Roberts Giuffre over Jeffrey Epstein (en Prins Andrew) 10-11-2019.

https://www.youtube.com/watch?v=VQOOxOl9l80&t=18s


31:25
Tara Brown: In 2009 had Jeffrey Epstein zijn straf uitgezeten in Florida. Een extreem lakse en milde straf van 13 maanden, terwijl hij 45 jaar had kunnen krijgen voor zijn misdaden. Met zijn luxe bezittingen en privévliegtuigen reisde hij waar en wanneer hij maar wilde. En oude vriend prins Andrew zocht weer contact met hem, ondanks zijn status als zedendelinquent.

Tara laat Virginia een foto zien van prins Andrew met Jeffrey Epstein.
Tara vraagt aan Virginia: Wat denk je als je deze foto ziet?
Virginia: Het zijn twee gelijkgestemden mannen. Ze houden allebei van seks met jonge meisjes. Ze denken allebei dat ze overal mee weg kunnen komen, dat ze boven de maatschappij staan en Jeffrey was dat ook lange tijd, hij liet zien dat dat zo was.

Tara Brown: Virginia Roberts Giuffre zegt dat ze slachtoffer was van beide mannen. Haar advocaat, David Boies zegt dat ze ook het slachtoffer was van een systeem dat bereid was om Epstein ermee weg te laten komen. De geheime 'sweetheart deal' in Florida liet zien dat deze jonge vrouwen niet telden.
David Boies: Dat is het ergste van alles. Dat mensen die beter zouden moeten weten de ogen dichtgeknepen en hem gewoon door lieten gaan met wat hij deed.
32:52

Tara Brown: Maar Epstein rekende niet op de woede van zijn slachtoffers. Toen die hoorden van de geheime deal, ondernamen ze verdere juridische stappen, wat ertoe leidde dat de federale autoriteiten de zaak heropenden. Wat Florida niet durfde te doen, deed New York wel. En zo werd Jeffrey Epstein op 6 juli van dit jaar (2019) gearresteerd en aangeklaagd. Maar deze keer werd hij geconfronteerd met het vooruitzicht van een leven achter tralies voor de rest van zijn leven.
33:21

Virginia: Ik had nooit gedacht dat dit zou gebeuren. Ik dacht echt dat hij er keer op keer mee weg zou komen, zoals hij al zo vaak had laten zien. Het was te mooi om waar te zijn.

Hier volgt een stukje over Epsteins dood in de gevangenis.

35:56
Tara Brown: Epsteins dood deed de slachtoffers niet zwijgen. Ze werden uitgenodigd hun pijn te delen in een openbare rechtbank, ook al moest met zijn dood de strafzaak worden geseponeerd. Hun focus ligt nu op vervolging van Epsteins vermeende mede-samenzweerders, waarvan Ghislaine Maxwell als de meest prominente en wrede.

36:33
Virginia: Ik wil niet seksistisch klinken, op wat voor manier dan ook, maar ik verwachtte het wel van een man, maar ik verwachtte het niet van een vrouw. Ja, (de tranen rollen over haar wangen) ik denk dat dat nog het meeste pijn doet.
36:46

36:50
Tara Brown: Ghislaine Maxwell was een Londense 'socialite' (iemand die bekend is in de wereld van glitter en glamour maar zelf geen carrière heeft als zangeres of actrice) en dochter van de in ongenade gevallen media baron Robert Maxwell. Na haar vaders dood verhuisde ze naar Manhattan om zich bij haar vriend Jeffrey Epstein te voegen. En volgens advocaat Sigrid Mccawley werd zij al snel een volwaardige partner van hem in de sekshandel.
37:11

37:50
Tara Brown: Een andere verdachte is Jean-Luc Brunel, de Franse modellen agent, die wordt beschuldigd van seksueel misbruik en degene die Epstein voorzag van minderjarige modellen.
Virginia: Jeffrey heeft me verteld dat hij met meer dan duizend modellen slash slachtoffers, van Jean-Luc Brunel heeft geslapen.
Tara: En geloof je dat?
Virginia: Ja.

39:27
Tara Brown: Virginia Roberts Giuffre heeft vrijheid en een thuis gevonden in Australië. Ze woont in Queensland, een wereld verwijderd van Jeffrey Epstein en zijn sekshandel.
Virginia: Ik heb hier een leven en ik voel me prettig hier, ik voel me veiliger hier. Dit is de plek waar ik weer heb geleerd te leven.
Tara Brown: Van haar 16e tot haar 19e was Virginia overgeleverd aan Jeffrey Epstein en Ghislaine Maxwell, gevangen in psychologische ketenen die ze niet kon verbreken tot ze haar dit schandalige voorstel deden.
Virginia: Ik heb jaren met hen doorgebracht, waarbij ik werd gemanipuleerd en gebruikt en misbruikt. En op een gegeven moment kwamen ze met het volgende. Ze zeiden: we willen dat je een kind krijgt, we zullen je een vergoeding geven maar je moet ook een formulier ondertekenen waarin je verklaart dat dit kind niet van jou is. En ik was toen nog niet zo'n moederlijk type, maar ik dacht: mijn baarmoeder is niet te koop! Maar je kunt geen nee zeggen tegen deze mensen, dus ik zei: 'oké, geen probleem, maar ik moet eerst mijn opleiding afmaken zoals jullie mij hebben beloofd'.
Tara Brown: Opmerkelijk genoeg ging Epstein ermee akkoord Virginia te betalen voor een massage opleiding in Thailand. Maar zoals gewoonlijk was er een addertje onder het gras.
Virginia: Ze stuurden me naar een Thaise massage school, maar ik moest daar wel een slachtoffer ronselen. Ik moest een slachtoffer voor ze mee naar huis nemen.
Tara Brown: In plaats daarvan ontmoette Virginia deze man, Robbie.

Robbie: Ze masseerde mijn schouder, ik kreeg vlinders in mijn buik, ik dacht: dit is het! Zij is de ware! Ik wist het gewoon. En toen gebruikte ik mijn magie. (ze lachen)
Tara Brown: Zijn magie werkte. Na 3 dagen vroeg hij haar ten huwelijk, 10 dagen later waren ze getrouwd.
Tara vraagt aan Robbie en Virginia: Hoe konden jullie zo zeker zijn toen jullie elkaar nog maar zo kort kenden?
Robbie: Dat is de magical question, de magische vraag.
Virginia: Voor mij persoonlijk, ik wist dat hij de ware was toen hij zei: die mensen die jou gebruiken dat is niet oké. Je hoeft zo niet te leven. Hij was de eerste die dat tegen mij zei en toen wist ik het: hij is degene met wie ik voor altijd wil blijven.
41:46

Tara Brown: Robbie nam Virginia mee naar Australië, waar ze nu hun drie jonge kinderen opvoeden. Hun liefdesverhaal is sterker dan ooit, nu 17 jaar later.
Virginia: Ik wilde gewoon mijn eigen leven beginnen, dus ik was dankbaar dat ik er uit kon, levend. En dat ik een gelukkig leven kon hebben.
Tara: Er levend uitkomen, wat maakte dat je vreesde voor je leven?
Virginia: Alleen al de mishandeling, het was fysiek, er was veel fysiek geweld.
Robbie: Ze heeft veel te verduren gehad. Ze heeft nog veel moeite met vertrouwen. Ze is mijn dappere krijger.
42:28

Tara aan advocaat David Boies: Hoe zou je haar beschrijven?
Boies: Dapper, krachtig, een overlever.
Tara: Is er bekend hoeveel overlevenden er zijn van Epstein?
Boies: Dat weten we niet. We weten niet hoeveel het werkelijk hebben overleefd. Er zijn bijvoorbeeld degenen die zijn overleden door drugsoverdosis en al die andere dingen die gebeuren met dit soort kwetsbare kinderen die dat soort misbruik meemaken. Het is tragisch voor de overlevenden, maar het is nog tragischer voor degenen die het niet overleven.
43:06

44:06
Tara Brown: Er zijn zoveel slachtoffers die lijden in stilte. Virginia heeft een stichting opgericht om die gewonde vrouwen en kinderen te bereiken, en om uiteindelijk de sekshandel te kunnen stoppen.
Ze vraagt aan Virginia: Wat drijft jou vandaag? Is het je verdriet, de boosheid?
Virginia: Het is de verantwoordelijkheid, denk ik. Natuurlijk is er verdriet en boosheid, er zijn littekens die nooit zullen helen. Maar voor mij is het meer dan wat ook de verantwoordelijkheid die ik heb. En ik smeek de gemeenschap alsjeblieft naast mij te staan en mij te helpen om al deze slechte mensen neer te halen. En als er iemand in jouw leven is die dit soort dingen met jou doet, spreek je dan uit, sta op, de tijden zijn aan het veranderen. Zoals het zou moeten. En het is een goed moment om deze monsters ter verantwoording te roepen.
44:57

Nawoord van Anna.
Ik heb deze video vertaald uit liefde voor Virginia en deze meiden die dit soort dingen meemaken. Als er op televisie in de talkshows werd gesproken over prins Andrew en Virginia Giuffre werd er gezegd dat Virginia een prostituee was (alsof dat het minder erg maakt wat prins Andrew deed). Dat triggert bij mij pijn en boosheid. Dan wordt er iets gesuggereerd wat wel heel anders is dan het ware verhaal. Het doet mij veel pijn als ik dat hoor. Ik voel me verantwoordelijk om het ware verhaal te vertellen, van meisjes die beschadigd zijn en weinig eigenwaarde hebben, en die kwetsbaar zijn en makkelijk ten prooi vallen aan mensen die daar misbruik van maken, voor geldelijk gewin en de eigen lustgevoelens.

Dit verhaal van lage eigenwaarde en makkelijk misbruikt en mishandeld worden, ligt niet zover van ons af. Ik vind het belangrijk om dit onder de aandacht te brengen. Ook nu, nu er weer veel over prins Andrew wordt gepraat. Het gaat niet om hem, het gaat om het verhaal dat er achter zit. Wat ook ONS verhaal is.

Anna

Plaats reactie