Henk Fransen - Ons zelfgenezend vermogen

YouTube video's, de links en vertaling van de gesproken tekst.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna
Site Admin
Berichten: 18442
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Henk Fransen - Ons zelfgenezend vermogen

#1 Bericht door Anna » zo dec 25, 2022 3:13 pm

Als kerstwens plaats ik hier de link van een gesprek van Ferdinand van der Neut met Henk Fransen over ons zelfhelendvermogen en de bijzondere tijd waar we nu in leven. Ik vond dit zelf een heel bijzonder en interessant en inspirerend gesprek. Ik plaats hieronder ook een paar stukken van de gesproken tekst die ik voor mezelf heb uitgetypt om nog vaker te kunnen nalezen.

Fijne Kerst!
Anna

LuMens #6 Henk Fransen
https://www.youtube.com/watch?v=_niYFrb ... KK&index=4


12:20
Henk Fransen:(...) Ik zou terug willen gaan naar de ziel. Naar dat licht, want om dat goed te begrijpen, dat zelfgenezend vermogen, moet je daar nog iets dieper in gaan. De mens is dus een lichtwezen. Dat kunnen we tegenwoordig fotograferen, met Kirlian fotografie. Dus als ik jou daarmee fotografeer zie ik dat jij een lichtveld hebt. Dat jij licht uitstraalt. Dus dat jij een lichtwezen bent hè. Andere apparatuur kan zelfs meer op detail inzoomen, dan zie je dat elke cel, biofotonen, licht uitstraling geeft. Dus elke cel straalt licht uit. Maar wanneer we daar nog verder op inzoomen, blijkt dat het DNA vooral dit licht uitstraalt. En zoals ik het zie is, wanneer jij de geest geeft wordt alles donker, koud en stijf, maar zolang het leeft, zou je kunnen zeggen, is het DNA een soort deur waardoor het leven elke cel van jouw lichaam binnen stroomt, elke seconde. Zich vervolgens filtert door die unieke erfelijke codering, in die miljoenen wonderen van de cel stofwisseling. En dat niet in één cel maar in triljoenen cellen die daar bij nog op elkaar afstemmen. Miljoenen wonderen per seconde in de cel en dan al die afstemmingsprocessen, dat is dat licht. Dat is wie jij ten diepste bent.
Ook als jij je als ik-je zorgen maakt en denkt ik weet niet hoe ik dit of dat moet doen, of hoe ik mijn leven onder controle kan houden, gebeuren die miljoenen wonderen per seconde in jouw cellen. Daarom zeg ik vaak: licht is intelligentie. Dat is wat jij ten diepste bent. En het is jouw verbinding met de intelligentie van de schepping. Al die wonderen van binnen, van buiten zijn met elkaar verbonden. Maar dat licht is ook liefde. Waar ik voor dit gesprek jou vaak over hoorde vertellen. Wij zijn eigenlijk één. Wij zijn onvoorwaardelijke liefde. Dit licht is liefde in de zin dat het lichaam is een eenheid. We noemen dat vaak een ecosysteem. Triljoenen cellen die met elkaar samenwerken. Als één cel uit balans raakt, zijn al die andere cellen, per definitie, direct hun best aan het doen die cel te helpen. In de Chinese geneeskunde weten we: als één orgaan iets uit balans raakt, zijn meteen alle andere organen aan het helpen, aan het ondersteunen. Dus je kunt zeggen: een ecosysteem is een eenheid, dat is liefde, waarin elk onderdeel elk ander onderdeel steunt voor het hoogste goed van al het leven. Dat is liefde. En dat is wie we zijn.
15:10
Terwijl wij misschien een beetje naar doen tegen de buurman, drukt die liefde zich in onze cellen uit in alles en iedereen. Wanneer we elektrodes op iemands hart zetten, waardoor we via elektriciteit een beetje kunnen zien hoe dat hart werkt, krijgen we een indruk van die functie van dat hart. Wanneer we dan bij die persoon aan de andere kant van de wereld zijn of haar kind pijn doen, zonder dat die persoon dat weet, zie je direct dat het hart reageert. Dus het ecosysteem is niet alleen iets wat van binnen die liefde uitdrukt, maar is verbonden met de hele schepping. En op het moment dat iemand aan de andere kant van de wereld pijn heeft - vooral als we daar bij betrokken zijn - reageert ons hart direct. Maar ook als een Japanner die we niet kennen, lijdt, dan heeft de hele mensheid, die registreert dat en heeft daar op een bepaald niveau last van, zou je kunnen zeggen. En zou eigenlijk verplicht zijn om daar iets aan te doen! Want dat is wat hij diep van binnen is! Onvoorwaardelijke liefde. Elk deel steunt elk ander onderdeel, dat is de essentie van de schepping.
16:23
Nou, dit is de essentie van zelfgenezend vermogen. Dat jij licht bent, en liefde. Ook als jij je wat zorgen maakt, opgesloten zit in je ik-je, probeert controle te houden. Dus wat ik zag bij die spontane genezingen, is dat die mensen leerden hun ik-je, hun zorgen, hun neigingen om te controleren, om beter te worden, om van alles en nog wat, om dat wat te ontspannen, en die mensen, op de een of andere manier waren ze in staat om achterover te leunen in wie ze werkelijk zijn, namelijk deze intelligentie en liefde van de schepping. En dan zag je vaak wonderen gebeuren!
17:07

Hij zegt: Alles wat er nu gaande is is een schoonmaak proces. Buiten ons en in ons. En wil je daar aan bijdragen, het is belangrijk dat je niet gaat vechten tegen wat je allemaal ziet. Vechten is alleen maar deel van de sluier.

35:57 Vechten doe je alleen maar tegen iets waarvan je denkt dat het fout is, terwijl d'r is een enorme intelligentie werkzaam. Dus wanneer je daarin kunt ontspannen, wanneer je de intelligentie herkent, dat je….ik denk dat in deze tijd, dat het een van de glorie momenten is in de evolutie van de mensheid. Al dit licht wat op aarde neerdaalt, wat ons DNA weer activeert, ons DNA wordt weer in z'n volledige potentie geactiveerd. Dat is uniek dat we daar bij zijn hè! Dus ontspannen in, zou je kunnen zeggen, deze enorme intelligentie die op dit moment werkzaam is in de wereld. Ook al ziet het er nog zo naar uit, dat je weet: dit is schoonmaak. Daar moet ik niet tegen gaan vechten. Kan ik in ontspannen. En dan, focus je op je eigen licht. Jij wilde hier bij zijn op aarde. Je bent er niet voor niks nu. En jij bent deel van deze bewustzijns golf. En ik gaf al aan: jij wil jouw licht aan die bewustzijns golf toevoegen.
37:01
En de essentie van dat licht is…jouw onschuld eigenlijk, jouw hart, dat wat er diep in jouw hart klopt. En daar hoeven we geen ethiek aan anderen op te leggen. Geen moraal aan anderen op te leggen. Dat hart van ieder mens, hoe ver dat ook open staat, dat kan al een beetje voelen wat de bedoeling is. Dus waar je ook zit in je proces, hoezeer je misschien ook nog in die gevangenis zit, hoezeer je last hebt van pijn patronen, of overlevingspatronen, of de druk van de generaties, je hart staat een beetje open, en je kunt voor jezelf voelen, jouw blauwdruk, hoe wil jij bijdragen. En het is belangrijk dat we nee zeggen tegen alles waarvan we voelen: dat klopt niet. 'Nee', de kracht van 'nee', sluit dingen uit het verleden die niet goed zijn af. Daar stopt het. Wanneer we nee zeggen door een grens wordt dat niet meer gevoed en moet het afsterven. Vervolgens draaien we ons om en zeggen we ja tegen wat we diep van binnen, die schoonheid die je noemt die je van binnen herkent. Wij zijn scheppende wezens, je kwam naar de aarde om dat uit te drukken.
38:14

De rest is verder ook heel interessant. De moeite waard om te kijken!

Anna
Site Admin
Berichten: 18442
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: Henk Fransen - Ons zelfgenezend vermogen

#2 Bericht door Anna » ma mei 01, 2023 4:32 pm

Henk Fransen over zelfgenezend vermogen + meditatie:

https://genezendvermogen.nl/de-belangri ... -genezing/

Plaats reactie