De beste wensen en voornemens

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Daantje
Contacteer:

De beste wensen en voornemens

#1 Bericht door Daantje » di jan 06, 2009 1:14 pm

De beste wensen allemaal voor 2009

Ik kreeg een stukje over voornemens.

Wilde het graag delen:

Hoe breng je goede voornemens tot een succes?
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal (maar ik weet uit ervaring dat het werkt voor alles)..
6 januari 2009
Januari is het begin van een nieuw jaar. Misschien ben je in de kerstvakantie een beetje uit je ritme geraakt. Of wil je het roer omgooien in 2009. Veel mensen kijken uit naar frisse start met goede voornemens en mooie plannen. Hoe zorg je dat je die dingen tot een succes brengt? Hier volgen een aantal 'do's en don'ts'.
Don´tsStarten met een plan waarvan je nu al weet dat je het niet (de rest van je leven) kunt volhouden.
Dingen veranderen omdat je denkt dat anderen dat van je verwachten.
Beginnen zonder voorbereiding.
Voornemens kiezen die vooral gaan over wat je allemaal niet meer gaat doen (met andere woorden: jezelf dingen verbieden).
Besluiten dat je alles in een keer gaat veranderen.
Een doel stellen dat vooral uit cijfers bestaat (bijvoorbeeld gewicht, aantal drankjes per week, aantal sigaretten, aantal calorieen per dag).
Een strakke deadline stellen en gespannen kijken of je het gaat halen.
Do´s
Zo precies mogelijk vaststellen waar je het allemaal voor doet: hoe wil je je voelen, hoe wil je over jezelf denken, hoe wil je dat je leven eruitziet? En hoe ga je straks peilen of je daar dichterbij komt?
Een ding tegelijk aanpakken. De dingen die je daarbij leert, kun je daarna prachtig toepassen op de andere terreinen. Misschien veranderen die vanzelf mee. Maar verlies je focus niet.
Acties formuleren die gaan over wat je wilt doen in plaats van wat je wilt laten.
Een plan maken met haalbare stappen, die in de juiste volgorde staan.
Goed bedenken hoeveel tijd je nodig zult hebben om aan nieuwe gewoontes te leren en besluiten dat je jezelf die tijd wilt gunnen. Ook al zou je het liefst je resultaat nu direct hebben.
Van tevoren de voorzieningen en de hulp regelen die je nodig hebt. Ook alvast voor de moeilijke momenten die gaan komen.
Maak er een mooi jaar van, waarin je beter in je vel zit dan ooit!

jessie3

#2 Bericht door jessie3 » di jan 06, 2009 6:22 pm

Lieve Daantje,

Wat een prachtige posting. Ik wil jou en iedereen die je dierbaar is het allerbeste wensen voor 2009.
Soms mis ik je bijdragen wel een beetje, maar wat leuk dat je op deze manier zo af en toe wat van je laat horen, zo ben je nog steeds een beetje van ons :P

veel liefs Jessie

Anna
Site Admin

#3 Bericht door Anna » wo jan 07, 2009 2:50 pm

Hai Daantje!
Bedankt!
En ook voor jou de beste wensen voor dit jaar!
Groetjes, Anna

Daantje
Contacteer:

#4 Bericht door Daantje » do jan 08, 2009 12:58 pm

Tnxxx

Als ik wat leuks heb kom ik dat zeker delen!

XXX

Diana

Daantje
Contacteer:

Falen

#5 Bericht door Daantje » wo feb 04, 2009 11:47 am

Nog even verder over voornemens.. Of in elk geval dingen proberen te verbeteren (eigenschappen te veranderen waar we last van hebben) in ons leven...

Falen mag.
Sinds ik er zo over denk, zijn toch al enkele zaken gelukt :D :D :D

Na de 5e (of wat het 6e?) poging stoppen met roken, nu bijna 8½ maand gestopt. Na 4 pogingen iets leuks in de muziek te 'krijgen', bij toeval iets leuks in de muziek nu.

En ben ik flink aan het falen met regelmaat (mag ook wel,,, ben gevallen dus weer alles op z'n kop) :shock:

Maar dat wil zeggen, dat die regelmaat ook eens gaat lukken.

Groetjes en liefs en veel falen (want da's ok en leidt tot slagen),

Daantje

Plaats reactie