Hallo Allemaal,
Ik ben Female en 46 jaar...sinds kort heb ik een relatie met iemand waarvan ik denk dat hij het korsokoff syndroom heeft of in iedergeval de voorloper erop Wernicke syndroom...in het begin van de relatie was er niks bijzonders aan de hand...maar nu een paar maanden verder vallen me dingen gewoon op...het opvallenste is wel zijn geheugen verlies..lange termijn geheugen is goed maar het korte termijn geheugen is hopeloos...ik hou van hem maar ik merk dat ik alles geef en hem scherp moet houden want vanuit zich zelf komt er weinig uit.
Ook is het zo dat als we samen zijn zie ik een ander als dat wij ergens op visite zijn bijvoorbeeld...dan negeerd hij mij en neemt flinke afstand..ik snap dat niet en ben hoogst verbaast erover.
Zijn alcohol gebruik is erg veel...maar ik moet eerlijk zeggen...ik merk er niks van..klinkt misschien gek...maar is gewoon zo...als hij flink heeft gedronken dan slist hij hooguit meer echt niet.
Graag zou ik wat advies willen...normaal luister ik naar mijn intuitie die zegt dat het niet goed is...maar ik vertrouw mijn eigen intuitie niet eens meer.
Groetjes,
Female