Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Ik wist niet dat zoiets bestond.
Ik ben al vele jaren verslaafd aan mijn ex man. Dit is wederzijds. Een mentale obsessie noem ik het.
Sinds 1 jaar zit ik in herstel van een alcohol verslaving. Ik werk netjes aan mijn stappen en ga naar 3 vaste meetings per week. Dus ik ben bekend met de stappen.
Nu wordt het tijd om te erkennen dat ik verslaafd ben aan mijn ex man. De gedachte alleen al daaraan te moeten werken brengt mij in paniek en maakt mij enorm verdrietig.
Maar door deze stap hier op het forum te zetten wil ik in de actie gaan. Hoe moeilijk dat ook zal gaan worden.
Hallo
Nu wordt het tijd om te erkennen dat ik verslaafd ben aan mi
Welkom hier...
nee het is zeker een hele stap om een verslaving als zodanig te erkennen. Ik weet zelf dat ik het als een grote bedreiging voelde toen ik tot die conclussie kwam en niet meer kon onderscheiden wat liefde was en wat verslaving was... is. Pas toen mijn geliefde het zelf met mij uit maakte vond ik de moed om de stap te nemen om naar een Norwood-zelfhulpgroep te gaan. Dat is maar het begin, maar dat weet jij ook door de stappen die je gaat ivm. alcoholverslaving.
Was ik maar aan de 12-stappenprogramma begonnen toen ik aan mijn alcoholverslaving ging werken. Maar dat is nu meer dan 20 jaar geleden en ik heb via de Jellinek met antabus en een maatschappelijke medewerker mijn alcoholverslaving kunnen overwinnen. Maar nu mijn relatieverslaving... dat zit veel dieper en is een deel van mijn wezen.
groetjes,
Lis65
nee het is zeker een hele stap om een verslaving als zodanig te erkennen. Ik weet zelf dat ik het als een grote bedreiging voelde toen ik tot die conclussie kwam en niet meer kon onderscheiden wat liefde was en wat verslaving was... is. Pas toen mijn geliefde het zelf met mij uit maakte vond ik de moed om de stap te nemen om naar een Norwood-zelfhulpgroep te gaan. Dat is maar het begin, maar dat weet jij ook door de stappen die je gaat ivm. alcoholverslaving.
Was ik maar aan de 12-stappenprogramma begonnen toen ik aan mijn alcoholverslaving ging werken. Maar dat is nu meer dan 20 jaar geleden en ik heb via de Jellinek met antabus en een maatschappelijke medewerker mijn alcoholverslaving kunnen overwinnen. Maar nu mijn relatieverslaving... dat zit veel dieper en is een deel van mijn wezen.
groetjes,
Lis65
Hallo Miss. Welkom hier.
Heb je de informatie over dit forum al gelezen?:
http://www.norwoodgroep.nl/forum/viewtopic.php?t=263
Groet, Anna
Heb je de informatie over dit forum al gelezen?:
http://www.norwoodgroep.nl/forum/viewtopic.php?t=263
Groet, Anna