ALS ZIJ MAAR GELUKKIG IS.....

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mmkman
Berichten: 1
Lid geworden op: wo sep 02, 2015 11:45 am

ALS ZIJ MAAR GELUKKIG IS.....

#1 Bericht door mmkman » wo sep 02, 2015 12:26 pm

Als ZIJ maar gelukkig is, ik heb dat gevoel. Zij kwam in mijn leven met een hele berg problemen, schulden en een verslaving. Toch koos ik voor haar liefde, en die heeft en geeft ze, maar we kwamen beide uit een relatie vol partner leugens en we spraken met elkaar af zo niet te zijn daar de littekens bij beide te diep zaten daarvan. Ook zou ze stoppen met blowen. In mijn (ons) huis met kinderen is daar geen ruimte of plek voor. Ons leven samen begon, heb het amk en jgdz met haar af- en meegevochten, zie haar stress rond de schulden en bied hulp daar ik kan, maar vooral cijfer ik mijzelf weg zodat zij weer op haar juiste pad kan komen voor een toekomst samen. Mijn leven was en is al op orde met mijn 2 mooie boys. Langzaam aan is het blowen bij haar weer begonnen, om allerlei redenen en excuses. Eerst heb ik het goedgevonden daar het excuus stress was, we maakten de afspraak dat het geen probleem was maar dat ik het wel wilde weten. Dit werkt dus niet, heb haar nu al veel maal betrapt op verzwijgen en nu zelfs op liegen. Ik blijf mijzelf nu de schuld geven van haar verslaving terwijl daar niet eens een reden voor gevonden kan worden. Heb een fulltime baan een een muziekstudio als eigen bedrijf daarnaast. Heb al mijn vrije tijd daarnaast gegeven aan haar en al de kids om alles maar te blijven runnen. Ik wil haar niet kwijt, maar wat moet ik nou? Ze blijft erover liegen, verzwijgen en sorry's geven....ik heb mijzelf momenteel helemaal weggecijferd om maar voor haar te vechten. Hoe maak ik haar nu duidelijk dat ik zo alleen vecht, haar niet kwijt wil maar ook geen leven vol wantrouwen wil? Ik weet dat dit forum over een HIJ gaat, maar er bestaan ook mensen als ik met een ZIJ.....HELP

Anna
Site Admin
Berichten: 18421
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: ALS ZIJ MAAR GELUKKIG IS.....

#2 Bericht door Anna » wo sep 02, 2015 2:35 pm

Hallo mmkman,
Dit Norwoodgroep Forum richt zich op vrouwen omdat het boek van Robin Norwood gaat over de vrouwenkant van deze problematiek. Maar natuurlijk zijn er ook mannen met deze problematiek. Ik denk dat als je het boek 'Als hij maar gelukkig is' leest, je veel herkenning zult hebben. En net zo als wij ook dat stappenplan (beschreven in hoofdstuk 10) kunt gaan volgen. Een onderdeel daarvan is deelnemen aan een zelfhulpgroep met lotgenoten. Nou zijn de Norwoodgroepen alleen voor vrouwen, maar er zijn ook dergelijke zelfhulpgroepen voor mannen en vrouwen, bij de CoDA:
http://www.codependents-anonymous.nl/

En misschien kunnen ze je adviseren bij 'verslaafdaanjou' (Steun- en informatiepunt voor naasten van verslaafden):
http://www.verslaafdaanjou.nl/

Misschien is dat een te grote stap voor je. Je kunt daar op de website van 'verslaafdaanjou' ook naar een filmpje kijken en kijken of je daar herkenning bij hebt.

Er zijn overigens nog meer mannen die hier op het forum geschreven hebben. Misschien is dat ook interessant voor jou om te lezen:
viewtopic.php?f=5&t=49

Groeten, Anna

Plaats reactie