hai

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
juuljuul77
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 08, 2015 11:23 am

hai

#1 Bericht door juuljuul77 » di sep 08, 2015 11:32 am

Hai,

Ik heb sinds twee jaar een relatie met een man, waarbij ik op eieren loop om zijn irritaties en verdriet ruimte te geven. En ikzelf mag geen boosheid/onbegrip tonen (want dan slaat hij emotioneel dicht). Hierdoor heb ik een dagboek vol boosheid en frustratie, die ik nooit geuit heb naar hem of iemand. Ik noemde mezelf zijn dienares in mijn dagboek, want zo voelt t echt. Compleet dienend en geen ruimte voor mijn verdriet. Nu zit ik op een nieuw dieptepunt: hij gaat met iemand naar bed. Vertelt me dat. En wil dat ik zijn vriendin blijf en hij regelmatig sex heeft met anderen. Ipv woest te worden kom ik in meer verdriet terecht. Ik vroeg of hij even niets meer wilde doen met die ander, zodat ik kon nadenken (raak er verward van). Maar diezelfde avond is hij bij haar gaan slapen. Het liefste zou ik woest willen zijn. En af en toe ben ik t ook. Maar loslaten gaat nog niet. Nu ben ik dus met mezelf aan de slag gegaan, want dit is zeer ongezond voor mij.

juuljuul77
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 08, 2015 11:23 am

Re: hai

#2 Bericht door juuljuul77 » di sep 08, 2015 8:44 pm

Ik schrijf maar gezellig door. Vandaag weer met m gesmsd. Hij is bij familie en schreef me dat hij het heerlijk had. Ik was boos. Hij heeft t heerlijk en ik ga door een poel van ellende. Hij zegt dat hij niet wil zien wat voor pijn ik lijd, omdat sex met anderen "over hem gaat en niet over mij." Ik vroeg of hij haar ook smsde en hij zei dat ik al die dingen helemaal niet moet willen weten, want "daar ga ik toch teveel over doordenken". Inmiddels ben ik doodmoe van mezelf: welke gek gaat nou in gesprek met een man, die zo egocentrisch is en blijft maar gevoelens voor hem hebben?

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: hai

#3 Bericht door Anna » wo sep 09, 2015 6:42 pm

Hai Juuljuul,
Heb je ook het boek van Robin Norwood gelezen? Daar staat een goed stappenplan in (hoofdstuk 10). Een belangrijk onderdeel van dat stappenplan is deelname aan een zelfhulpgroep met lotgenoten. Op mijn website kun je een lijst met zelfhulpgroepen vinden:
https://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJK ... OODGROEPEN

En hier op het Norwoodgroep Forum is ook een besloten gedeelte met een Online Norwoodgroep. Als je daar interesse in hebt kan ik je daar meer informatie over geven.

Groeten, Anna

juuljuul77
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 08, 2015 11:23 am

Re: hai

#4 Bericht door juuljuul77 » wo sep 09, 2015 11:08 pm

Hai Anna,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb het boek besteld, heb veel van je informatie gelezen en probeer het allemaal aan te gaan. Zeker omdat ik merk dat ik m nauwelijks kan loslaten (hij werkt daaraan flink mee door ook contact te maken, iets liefs te zeggen tussen alle ellende door en ik wil dat maar wat graag horen natuurlijk). Ik zou heel graag meer informatie over die online groep ja. Ik moet dit proces echt aanpakken, omdat ik het zo herken uit mijn jeugd met mijn vader (misbruik).

En Anna, wat geweldig dat je zoveel zorg draagt voor deze mooie groep: echt je roeping lijkt me,
Liefs juul

juuljuul77
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 08, 2015 11:23 am

Re: hai

#5 Bericht door juuljuul77 » vr sep 11, 2015 7:02 pm

En ik ploeter maar weer verder. Hem vandaag gebeld. Stom. Hij had de dag ervoor een operatie en zou laten weten hoe het was gegaan. Maar natuurlijk belde hik niet. Vandaag hem weer gebeld. Hij vertelde zn hele verhaal. En ik bijt op mn tong om niet te schreeuwen: zeg iets liefs! Vecht voor me! Hij zou vandaag horen of hij het ziekenhuis uit mocht, dat zou hij me vertellen. Maar natuurlijk geen enkel contact meer. Ook stom: ik heb gezegd dat hij me altijd mag smsen als hij iets liefs wil zeggen. Nul berichten dus. Ik moet nu gigantisch op mn wilskracht gaan zorgen dat ik hem niet meer bel. En ik moet zeggen dat de schaamte van mn smekende gedrag me aardig goed tegenhoudt. Want ik vind het vreselijk dat ik mezelf zo aan hem aanbiedt. En hij dat duidelijk ook doorheeft.
Ik wil er vanaf. Ik wil niet meer die hartkloppingen, van woede, van verdriet, van teleurstelling, van verraad. Maar ze zijn er. Hij moet weg uit mijn hoofd en hart. Nu.

Anna
Site Admin
Berichten: 18422
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

Re: hai

#6 Bericht door Anna » za sep 12, 2015 11:41 am

Ik heb je een e-mail gestuurd met informatie over de Online Norwoodgroep.
Groeten, Anna

Plaats reactie