Ik zoek hulp

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nikita
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 01, 2006 8:16 pm
Locatie: Antwerpen, België

Ik zoek hulp

#1 Bericht door Nikita » zo okt 01, 2006 8:19 pm

Dag allemaal,

Ik ben 20 jaar en heb als kind een hele hoop dingen meegemaakt. Mijn moeder is een alcoholiste (gelukkig nu gestopt met drinken via AA) en mijn vader heeft 9 jaar geleden een beroerte gekregen waardoor hij halfzijdig verlamd is en niet meer kan praten. Ze zijn uit elkaar vanaf mijn 4 jaar. Mijn vader was mijn God, mijn alles en ik zag hem maar om de 14 dagen waar ik het heel moeilijk mee had omdat ik thuis steeds voor een dronken moeder en een nog jongere broer en zus moest zorgen. Een tijdje voor mijn vader ziek werd heeft mijn moeder een nieuwe man leren kennen, ik noem heb A. A was een persoon die altijd jaloers is geweest op mij, God mag weten waarom. Als ik niet luisterde van de eerste keer dan kreeg ik wel eens slaag en allerlei pesterijen staken de kop op. Zo dekte hij bv de tafel voor 4 personen terwijl we met 5 zijn enzovoort...

Na de beroerte van mijn vader kwam er plots een jongen in mijn leven, S.
Al snel werd ik aanvaard in zijn familie en had ik eindelijk bij hem een 'normale' thuissituatie.
Vanaf mijn 14 jaar zijn we dus een relatie begonnen, S. was toen 17.
In die relatie zijn we dus enkele keren uit elkaar geweest, S. wou genieten van zijn jeugd, dan leerde hij weer een ander meisje kennen enz.. Mijn wereld stortte in, want S. was voor mij mijn beste vriend, vaderfiguur en lief.
Gelukkig kwamen we elke keer terug opnieuw bij elkaar.

Tot ik in Februari afgelopen jaar iemand leerde kennen, een knappe jongen (M) die ook een relatie van 7 jaar had.
Al snel leerden we elkaar beter kennen en het klikte goed, tussen mij en S. ging het bergaf en ik durfde het hem niet vertellen.
We spraken al eens stiekem af en van het één kwam het ander. Beiden stopten we onze relatie niet.
Op een dag, toen al 6 maanden verder beloofde M. mij dat hij het ging vertellen aan zijn vriendin, en dat deed hij ook.
Ook ik biechtte alles op aan S., M. en zijn vriendin zij nu terug samen, S. en ik hebben ook terug opnieuw geprobeert maar na 2 maanden zag hij het totaal niet meer zitten en kan hij niet vergeten wat er gebeurt is.
Ik ben er echt kapot van, verschrikkelijk spijt en ik mis hem.

Nu is mijn probleem dat ik al mijn hele leven lang bang heb dat mensen waar ik om geef, mij gaan verlaten. Ik voel mij verschrikkelijk alleen en heb nog niets kunnen verwerken van het verleden (ik zou ook niet weten hoe het moet), ik heb last van aanhoudende nachtmerries en slaap en eet de laatste tijd niet meer. Misshien ben ik hier niet aan het juiste adres voor hulp maar ik zou er graag met mensen over willen praten zonder eerst alles opnieuw en opnieuw uit te doeken te moeten doen.

Alvast bedankt, groetjes

Anna
Site Admin
Berichten: 18466
Lid geworden op: vr nov 05, 2004 10:09 pm

#2 Bericht door Anna » ma okt 02, 2006 10:43 am

Hallo Nikita,
Heb je het boek 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood al gelezen?
Anna

Evelien24
Berichten: 5
Lid geworden op: za dec 15, 2007 8:46 pm

#3 Bericht door Evelien24 » wo jan 02, 2008 1:33 pm

Hallo Nikita,

Hieronder de oproep die ik laatst plaatste op het forum. Het gaat over een zelfhulpgroep van Robin Norwood, nieuw in Utrecht. Misschien iets voor jou?


Mijn naam is Evelien, heb Norwood bijeenkomsten bijgewoond in Amsterdam en heb daar veel goeds aan ervaren.
Omdat ik in Utrecht woon en, ook al is Amsterdam niet zó ontzettend ver weg, toch graag iets in de buurt wilde heb ik besloten zelf een groep op te zetten.

Pretty Woman in Utrecht is een organisatie die hulp biedt aan slachtoffers van loverboys. Zij werken o.a. vanuit het principe dat Robin Norwood beschrijft in haar boek. Dus toen ik hen vroeg of de mogelijkheid bestond daar een groep op te starten waren zij erg enthousiast. Zelfs zo enthousiast dat er gebruik gemaakt mag worden van één van de ruimtes.
Het is een ontzettend mooi aangekleed pand, gezellige kleuren en dingetjes waardoor de sfeer heel warm is.

Op donderdagavond van 19.00 - 21.00 hebben zij een groep meiden in huis. In die zelfde tijd kan er gebruik gemaakt worden van een ruimte op een andere verdieping. Koffie en Thee mogen op hun kosten gebruikt worden, het enige dat Pretty Woman verwacht is dat de ruimte netjes achter gelaten wordt, afspraken nageleefd worden en dat de deelneemsters geen overlast veroorzaken.

Ik zie er erg naar uit om zo snel mogelijk van start te gaan en ben daarom op zoek naar vrouwen die hier ook aan deel willen nemen!
We kunnen per direct (nou ja, na kerst en oud & nieuw) van start gaan! Dus laat me snel weten of je ook mee wil doen!

Hartelijke groeten,

Evelien

Email: norwoodgroep@hotmail.com
Tel. 06-33885054

Plaats reactie