Hoi lotgenoten,
Door therapie ben ik aan mezelf gaan werken en gaan opletten hoe ik op bepaalde dingen reageerde. Het was me duidelijk dat ik iedere keer in een relatie stapte die me niet gelukkig maakte ondanks het feit dat ik wilde dat hij gelukkig was en daar ook alles aan deed. Nadat mijn zoveelste relatie (dit keer met mijn beste vriend ) op de klippen is gelopen, ben ik het boek van Robin Norwood gaan lezen. Eigenljk is dit boek me als een wonder voor de voeten geworpen. Door mijn werk werd mijn belangstelling gewekt voor de meiden die in het Loverboycircuit terecht komen. Ik had eerder al tegen mijn therapeut gezegd dat zoiets mij ook had kunnen overkomen. Zo herkenbaar! Door het project "Pretty Women" in Utrecht, dat gebruik maakt van de theorie van Norwood, werd mijn nieuwsgierigheid naar haar boek groter. Voordat ik het boek ging lezen, dacht ik al aan een verslaving. Dat die verslaving voortvloeit uit de kindertijd is nieuw voor me. Ik kijk nu met heel andere ogen naar die periode en kom tot de conclusie dat ik daarover nog steeds in de ontkenningsfase zat. Ik heb het boek bijna uit en ik sta te trappelen van ongeduld om in een zelfhulpgroep mee te doen. Ik ben er klaar voor om mezelf te veranderen want ik vind mezelf en mijn gezondheid erg belangrijk. Met hulp van boven en met de hulp van een groep vrouwen die hetzelfde doormaakt moet het toch lukken!
Karin, 45 jaar, relatieverslaafde