voorstellen en mijn verhaal...

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
innocencia
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mar 13, 2009 7:05 pm

voorstellen en mijn verhaal...

#1 Bericht door innocencia » ma mar 16, 2009 8:35 pm

Ik heb mezelf even bij elkaar moeten rapen om te kunnen schrijven wat ik hier wil vertellen.

Ik ben een alleenstaande moeder van 39.
Ik heb altijd gedacht dat ik sterk in mijn schoenen stond, vol zelfvertrouwen, eigenwaarde enz. enz.
Na een het eindigen van mijn relatie, een aantal bezoeken aan mijn psycholoog en het lezen van het boek en de stappen moet ik aan mezelf en anderen toegeven dat daar helemaal niets van waar is.

Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een gokverslaafde man die ook nog eens alles bij elkaar loog. Ik heb krom gelegen, emotioneel en financieel, om hem te helpen. Uiteindelijk na een aantal bezoeken aan de AGOG werd mij duidelijk dat ik kon doen wat ik wilde maar als hij zelf niet wilde hij nooit zou 'genezen'.
Uiteindelijk lukte het mij een eind te maken aan die relatie. Ik was zo kapot van alles wat ik had meegemaakt dat ik geen man meer in mijn leven wilde.

2,5 jaar lang ging dat goed en toen ontmoette ik een man waar ik op slag verliefd op was en dat bleek wederzijds. We hadden een geweldige tijd samen maar ik merkte dat hij nog vaak over zijn ex sprak. Ik begon me af te vragen of hij misschien toch nog onverwerkte gevoelens had. Nadat ik dat meerdere keren had aangeboord bleek dat hij inderdaad nog met vanalles zat en hij besloot een afspraak te maken bij een psycholoog.
Ik liep in de valkuil van mijn leven en wilde alles op alles zetten om hem zo snel mogelijk van zijn probleem af te helpen. Ik cijferde mezelf compleet weg en deed alles om hem te bekoren.
Toen hij korte tijd later vertelde dat hij de relatie 'tijdelijk' op een laag pitje wilde zetten schrok ik zo erg.
Dat wilde ik helemaal niet! Hij had mij daar ook bij nodig!
Ik trok alles uit de kast en het lukte mij hem terug te krijgen. Echter voor korte duur.

Ik raakte depressief, kon niet meer werken, moest de zorg voor mijn dochter overdragen en vond mezelf de meest waardeloze mislukkeling die er op aarde bestond. Ik had zo mijn best gedaan voor hem en nog was het niet genoeg.
Ik besloot om zelf ook naar een psycholoog te gaan die mij op het pad van het boek zette. Hoewel mijn eerste reden het te lezen was om mijn ex te begrijpen (hij had 9 jaar in een relatie gezeten waarin hij psychisch was mishandeld) moest ik alleen al na het lezen van de intro op deze site over relatieverslaving aan mezelf toegeven dat ik zelf OOK verslaafd was.

Ik heb die ochtend het boek gehaald en het in 1 ruk uitgelezen.
Ik vond een wereld van herkenning, alsof alles wat erin stond over mij ging.
Ik nam het besluit me dit nooit meer te laten overkomen en meldde me aan op deze site.
Het kost me heel veel moeite om een positief zelfbeeld van mezelf te krijgen. Ik probeer de hele dag positieve dingen tegen mezelf te zeggen maar het helpt (nog) niet.

Ik heb nog een lange weg te gaan.....

Plaats reactie