voorstellen en help!

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
marri

voorstellen en help!

#1 Bericht door marri » vr nov 27, 2009 3:25 pm

Hallo allemaal, Ik weet me geen raad en ben zó op zoek naar hulp.
Zit midden in het boek en weet dat het "voor mij" geschreven is (net als voor vele van jullie). De situatie is nu dat mijn vriend de relatie beeindigd heeft en de meest afschuwelijke dingen naar me roept en me zó vernederd dat ik niet kan begrijpen dat het geen opluchting is. Sterker nog ik kruip achter 'm aan en heb hem alleen het afgelopen uur al 23 x gebeld. Hij negeert. Als ie dan al opneemt lacht ie me uit en doet me na als ik huil. En dat zijn nog maar kleine dingetjes. Ben zo wanhopig, ik denk dat ik 'm nodig heb, val uit elkaar zonder hem, leven heeft geen zin meer ("dan maak je er toch lekker een eind aan ik vind het prima!" dat is zijn tekst) enz enz enz. Ik kan wel om raad vragen aan jullie maar jeetje die kan ik zelf ook bedenken .... wegwegweg zo ver mogelijk bij die man vandaan! Maar het lúkt me niet ....
en nu? ;-(
bedankt voor het reageren alvast.

jessie3

#2 Bericht door jessie3 » vr nov 27, 2009 5:59 pm

Hallo Marri,

Ik denk dat veel vrouwen jouw verhaal herkennen. Het bellen, de vernedering en dan opnieuw bellen. Afstand nemen, letterlijk afstand nemen helpt. Stap 1 is erkennen dat je het niet alleen kunt. Wie kan je dan steunen ? Kijk eens in je omgeving. Je hoeft het niet alleen te doen.

Dikke knuffel, liefs Jessie

Fan

#3 Bericht door Fan » za nov 28, 2009 10:26 pm

hoi Marri,

heftig is het!
herkenbaar hoor! en toch is het te doen hoor, om niet te reageren, zoek een vriendin, die je wil helpen, waarmee je contact kan opnemen als het je te kwaad wordt en je hem wil bellen.

heel veel sterkte
Fan

Anna
Site Admin

#4 Bericht door Anna » zo nov 29, 2009 11:04 am

Hallo Mari,
Welkom! Als je het boek verder leest kom je bij hoofdstuk 10 'De weg naar herstel'. Daarin worden 10 stappen beschreven waarmee je deze problemen kunt overwinnen. Een belangrijk onderdeel van dat herstelplan is deelname aan een zelf hulpgroep met lotgenoten die aan zichzelf werken op basis van het Twaalf Stappen programma (oorspronkelijk van de AA). Ik denk dat dat een belangrijk iets is, deelname aan een of meer van dat soort zelfhulpgroepen (al naar gelang de problemen waar je mee kampt).

Informatie over Norwoodgroepen kun je vinden op mijn website www.norwoodgroep.nl bij 'Landelijke lijst Norwoodgroepen' en over Al Anon (voor partners en familieleden van alcoholisten), ACoA (voor volwassen kinderen van alcoholisten) en CoDA groepen (voor codependents) bij www.twaalfstappen.nl En voor mensen met dwangmatig eetpatroon bij: www.anonieme-overeters.nl en www.ceahow.nl (CEA-HOW).

Maar misschien moet je eerst dat hoofdstuk lezen voordat je begrijpt waarom dit zo belangrijk is.
Veel succes en sterkte!
Groet, Anna

Daantje
Contacteer:

#5 Bericht door Daantje » vr dec 11, 2009 9:31 am

Heel veel sterkte,

Daantje

Plaats reactie