Dag allemaal,
En ja ook ik, relatieverslaafd. Hoewel Robin het advies geeft het boek rustig te lezen heb ik het in een ruk uitgelezen, 's morgens begonnen en voor het krieken van de avond uit. Maar ach, het zal nog vaak genoeg te hand worden genomen om het rustig te bestuderen.
Relatieverslaafd; wat zegt het. Twee huwelijken die beide zijn geëindigd in een scheiding; de eerste met mijn jeugdliefje waaruit een prachtige dochter is geboren en de tweede met een narcistische persoonlijkheid gestoorde die me enorme schulden heeft bezorgd danzij zijn godkverslaving. Daar tussen in nog een relatie en wat scharrels en na de laatste ook weinig constructiefs dat de term 'relatie' zou kunnen dragen.
Door de jaren heen werd mij wel eens gevraagd wat de overeenkomst was tussen de verschillende mannen, dit omdat er qua uiterlijk weinig overeenkomsten waren en daar had ik nooit een antwoord op. Nu dus wel met dank aan Robin; ze waren er niet voor mij, ik was ze aan het redden, ze hielden de eenzaamheid en het verlangen in stand dat ik al ken vanaf mijn jeugd, ze bevestigden steeds weer dat ik dus niet goed genoeg was om van te houden, hoe ik ook mijn best deed nooit waren ze er voor mij enz.
En nu met de wetenschap die is opgedaan met het boek kan ik niet anders (hoe pijnlijk ook) dan erkennen dat ik ziek ben, wat na de laatste scheiding steeds destructievere vormen aanneemt. Al is er toch nog wel een sprankje gezond verstand omdat ik het advies om het boek te gaan lezen ter harte heb genomen en zelf ook wel doorhad dat ik mijn gedrag moet veranderen omdat het anders gierend mis kan gaan. Ondanks de foute mannen in mijn leven en zelfs mijn laatste huwelijk met een gokverslaafde NPS-er ben ik dus zelf mijn grootste vijand. Nu word het dus tijd mijn eigen vriendinnetje te worden en hoop dat ik hier het platform vind die mij op die weg kan begeleiden...
Echo voorstellen
Re: Echo voorstellen
Bepaalde type mannen (emotioneel gezond), zouden dit nooit slikken.echo schreef:Door de jaren heen werd mij wel eens gevraagd wat de overeenkomst was tussen de verschillende mannen, dit omdat er qua uiterlijk weinig overeenkomsten waren en daar had ik nooit een antwoord op. Nu dus wel met dank aan Robin; ze waren er niet voor mij, ik was ze aan het redden,
Sterkte met je herstel Echo!
Groetjes,
Diana