Norwoodgroep in Zwolle?

Voor mededelingen of advertenties, bijvoorbeeld als je wilt weten of er in jouw buurt belangstelling is om een Norwoodgroep te beginnen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henmarka

Norwoodgroep in Zwolle?

#1 Bericht door Henmarka » do mar 27, 2008 4:37 pm

Hoi lotgenoten,

Door therapie ben ik aan mezelf gaan werken en gaan opletten hoe ik op bepaalde dingen reageerde. Het was me duidelijk dat ik iedere keer in een relatie stapte die me niet gelukkig maakte ondanks het feit dat ik wilde dat hij gelukkig was en daar ook alles aan deed. Nadat mijn zoveelste relatie (dit keer met mijn beste vriend :( ) op de klippen is gelopen, ben ik het boek van Robin Norwood gaan lezen. Eigenljk is dit boek me als een wonder voor de voeten geworpen. Door mijn werk werd mijn belangstelling gewekt voor de meiden die in het Loverboycircuit terecht komen. Ik had eerder al tegen mijn therapeut gezegd dat zoiets mij ook had kunnen overkomen. Zo herkenbaar! Door het project "Pretty Women" in Utrecht, dat gebruik maakt van de theorie van Norwood, werd mijn nieuwsgierigheid naar haar boek groter. Voordat ik het boek ging lezen, dacht ik al aan een verslaving. Dat die verslaving voortvloeit uit de kindertijd is nieuw voor me. Ik kijk nu met heel andere ogen naar die periode en kom tot de conclusie dat ik daarover nog steeds in de ontkenningsfase zat. Ik heb het boek bijna uit en ik sta te trappelen van ongeduld om in een zelfhulpgroep mee te doen. Ik ben er klaar voor om mezelf te veranderen want ik vind mezelf en mijn gezondheid erg belangrijk. Met hulp van boven en met de hulp van een groep vrouwen die hetzelfde doormaakt moet het toch lukken!

Vandaar mijn oproep...

Is er al een Norwoodgroep actief in Zwolle?
Zo ja, ik wil me graag bij deze groep aansluiten. Laat je het me weten met wie ik in contact kan treden? Alvast bedankt!

Zo nee, is er nog behoefte om in Zwolle te starten? Ik stel het volgende voor:
Ik woon dicht bij het station in Zwolle en wil eventueel mijn woonkamer op een nader te bepalen avond beschikbaar stellen. Kosten voor koffie, thee, frisdrank en iets erbij kunnen we delen. Als we een begeleider kunnen vinden, dan kunnen we ook daarvoor de kosten delen.

Ik hoop op een aantal reacties, maar ik heb gelezen dat er met 3 vrouwen al een groepje gestart kan worden, dus dat moet toch lukken. Ik heb geen ervaring met zo'n groep en ben bereid met nog meer onervaren vrouwen in het diepe te springen. Misschien zijn er vrouwen met ervaring in een groep (ver) buiten Zwolle en willen deze graag de overstap maken naar Zwolle om hun expertise met ons te delen. Dus waar wacht je nog op? Meld je aan!

Misschien tot gauw?
Karin

Jolien

#2 Bericht door Jolien » do mar 27, 2008 6:28 pm

Hoi Henmarka, ja, ik ben met nog iemand bezig met een Norwood-groep in Zwolle. Heb jij ook toegang tot het besloten forum? Groetjes, Jolien.

riekje

#3 Bericht door riekje » vr mar 28, 2008 9:33 am

ik heb je een pb gestuurd.
we zijn idd bezig...ook met en locatie

de voorkeur gaat uit naar een neutrale locatie dus niet bij iemand thuis. mocht dat niet lukken...dan zien we verder.

goh, we zijn nu met 6 vrouwen...want er is nog iemand uit zwolle die mee wil doen

en dan 5 van dit forum

ik heb iedereen die belangstelling heeft nu een mail gestuurd en diegenen van wie ik nog een privemail had erom gevraagd. dit ivm invertarisatie voor een avondkeuze. daar hangt ook vanaf of de locatie die ik op het oog heb mogelijk zal zijn.
Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap

riekje

#4 Bericht door riekje » vr mar 28, 2008 9:34 am

nog GEEN prive mailadres had... bedoel ik :oops:
Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap

Henmarka

Norwoodgroep Zwolle gaat van start

#5 Bericht door Henmarka » ma apr 14, 2008 9:21 pm

Norwoodgroep Zwolle gaat van start met ingang van 21 april 2008.

Mocht je meer willen weten, stuur dan even een privébericht!

Groetjes

Ellenw26

#6 Bericht door Ellenw26 » ma mar 09, 2009 10:37 pm

Ik zou ook graag willen weten of er een groep in Zwolle actief is momenteel.

Groetjes,
Ellen

Myosotis

#7 Bericht door Myosotis » vr jul 30, 2010 9:23 am

Is deze groep nog actief? Ben benieuwd of er een groep is in de buurt van Apeldoorn/Deventer/Zwolle. Groet myosotis

Jolien

#8 Bericht door Jolien » vr jul 30, 2010 10:43 pm

Hoi Ellen en Myosotis, de Norwoodgroep in Zwolle is op dit moment niet actief. In 2008 zijn wij begonnen met een groep van 6 vrouwen. De eerste weken kwam iedereen, maar al vrij snel haakten een aantal vrouwen af. Uiteindelijk bleven we over met 2 vrouwen (Henmarka en ik) en dat werkte in ons geval toch niet. We zijn er toen mee gestopt. We hielden de bijeenkomsten om de beurt bij iemand thuis, wat niet echt een ideale situatie was.

De afgelopen maanden heb ik een aantal berichtjes gehad van vrouwen die graag naar een Norwoodgroep in Zwolle zouden willen. Ik heb ze laten weten dat ik op dit moment geen nieuwe Norwoodgroep wil oprichten, maar dat zij natuurlijk zelf ook een groep zouden kunnen beginnen. Ik heb gevraagd, dat als ze dat gaan doen, ik daar een berichtje van kan krijgen. Tot nu toe heb ik niets gehoord, dus ik neem aan dat er op dit moment nog steeds geen Norwoodgroep actief is in Zwolle.

Hartelijke groet, Jolien.

Miss_Su

zwolle

#9 Bericht door Miss_Su » wo jan 19, 2011 9:10 pm

het is voor het eerst dat ik op dit forum ben... Maar ik heb het idee dat ik ontzettend veel steun zou krijgen van een norwoodgroep, want voel me er nu zo alleen voor staan en heb niet het gevoel dat ik er zelf ooit uitkom!

ik woon in harderwijk en wil graag in de buurt van harderwijk, zwolle lijkt me wel wat. Kan iemand me hier wat meer over vertellen, waar en hoelaat? :)

Noomi

Ook ik heb belangstelling

#10 Bericht door Noomi » ma jun 13, 2011 7:12 pm

Hallo,

Ik kom graag in contact met anderen vrouwen in en om Zwolle die net als ik graag willen deelnemen aan een Norwoodgroep.

Ik wil ook wel wat organiseren, ik woon in de buurt van de binnenstad.

Groetjes Naomi

Myosotis

#11 Bericht door Myosotis » do jul 14, 2011 12:00 pm

Hallo Noomi,

Mocht er meer animo zijn dan houd ik me aanbevolen voor iets in Zwolle.

Noomi

norwoodgroep in zwolle

#12 Bericht door Noomi » zo aug 21, 2011 10:00 pm

Ik heb ook nog steeds interesse en hoor graag wanneer er ook anderen zijn die in Zwolle een bijeenkomst willen bijwonen. Laat gerust een berichtje achter!

Plaats reactie