Voorstellen, de weg gevonden.

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
tam74

Voorstellen, de weg gevonden.

#1 Bericht door tam74 » di dec 07, 2010 11:32 pm

Hai,
de weg naar hier heb ik gevonden, doordat ik zelf ben uit gaan zoeken wat de reden van mijn eetverslaving en relatieproblemen is. Ik heb al vele boeken gelezen en veel geleerd, ook "Als hij maar gelukkig is", oh wat herkenbaar. Eetverslaving tja en nu. De reden waarom ik eet is dat ik eigenlijk niet opkom voor mijn eigen gevoelens, maar het iedereen naar de zin probeer te maken en mijn ongenoegen weg probeer te eten, dan voel ik me weer ongelukkigger dan dat ik al was. Krabbel weer overeind, gaat het weer beter, komt er weer een tegenslag en daar gaan we weer. De cirkel is rond. In de relatie met mijn man komt dit natuurlijk ook niet ten goede, wie houd ik voor de gek, ons allebei, toch. Ik moet me nu leren overgeven aan wat komen gaat, gevoelens, gebeurtenissen. Een dagboek was ik al een beetje begonnen, maar ik moet er even aan wennen het dagelijks te gebruiken. Ik ga met de 12 stappen aan de slag en hoop zo met nog een aantal zelfhulpmogelijkheden die ik al gebruik weer stappen verder te komen en de cirkel te doorbreken.
Mijn eerste prioriteit is nu mijzelf en stap 1.
Groetjes Tam. :)
Leef nu het kan!

Plaats reactie