Ik heb vandaag wat rondgesnuffeld op de site en in het forum, en heel interessante dingen gelezen. Ik ken het boek van Norwood. Ik heb het zo'n 15 jaar geleden al een keer helemaal stuk gelezen en toen op die manier over een relatie heen gekomen en er stukken sterker uitgekomen.
Ik moet helaas constateren dat ik nu 15 jaar later, toch weer in dezelfde val ben gelopen. Ik zit weer in een destructieve relatie op emotioneel gebied. En vanochtend heb ik er ... weer... een punt achter gezet. En helaas.... ben ik nu WEER
En dat na al die keren dat ik teleurgesteld en gekwetst ben, doordat hij na korte tijd toch weer in zijn oude patroon terug viel. Toch is er iedere keer die hoop dat hij het toch zal leren...
Wie kan me helpen om hier uit te komen? Waarom verval ik iedere keer in die hoop, terwijl ik logischerwijs toch beter zou moeten weten? En beter nog: hoe komt ik van dit patroon af? En dan bedoel ik nu, op korte termijn... In de zin van: hoe weerhou ik mezelf er van om vandaag of morgen toch niet weer in gesprek te gaan met hem over hoe dingen beter aan te pakken?
Ik hoop dat iemand me de weg kan wijzen...
Groetjes, Angie